Amedia viser Holmenkollstafetten

Kommende lørdag sender Amedias 72 lokalaviser og Nettavisen Holmenkollstafetten direkte.
Konserndirektør Anders Opdahl i Amedia og generalsekretær Kjetil Hildeskor har inngått en tre års avtale som gir Amedia eksklusiv rett til å sende Holmenkollstafetten og en rekke andre friidrettsarrangementer på sine nettaviser.

Vårens vakreste eventyr har i de siste årene vært vist på NRK og TV2, men fra og med i år og de neste årene sendes Holmenkollstafetten i Amedias aviser.

Amedia og Norges Friidrettsforbund har inngått en avtale som gir Amedia eksklusiv rett til å sende en rekke friidrettsstevner og løp i Norge i konsernets nettaviser.

Avtalen gjelder i tre år framover. Foruten Holmenkollstafetten omfatter den blant annet Trond Mohn Games, NM i friidrett, Råskinnet, Drammensmaraton, Kollen Opp, Løvstakken, Boysen Memorial, Junior NM, NM Terrengløp, Fløyen Opp og Nordmarkstraveren.

Tidligere i vår sendte Amedias aviser Sentrumsløpet i Oslo. På årets sendeplan står flre mosjonsløp som blant annet Midnight Sun Maraton.

- Friidrett har stor oppslutning i Norge, med mange aktive utøvere og engasjerte tilhengere i alle aldre både lokalt og nasjonalt . Vi ønsker at de som abonnerer på våre aviser skal få ta del i de flotte idrettsopplevelsene som skjer på arenaer, langs veien og i terrenget over hele landet. Direktesendt sport på lokalavisenes nettutgaver er en viktig del av det innholdet vi ønsker å tilby være abonnenter, sier konserndirektør Anders Opdahl i Amedia.

- Norges Friidrettsforbund er veldig positive til samarbeidet og ser på avtalen som viktig for å få vist fram mange friidrettsarrangement på alle Amedias aviser, sier generalsekretær Kjetil Hildeskor.

Generalsekretær Kjetil Hildeskor, Norges Friidrettsforbund – tlf tlf 90150944
Konserndirektør Anders Opdahl, Amedia – tlf 99 21 46 38