Amedia vil bli ledende på programmatisk reklamesalg
- Vår ambisjon er å bli ledende på programmatisk annonsesalg. Med den nye teknologiske løsningen i kombinasjon med innsikten om over 800.000 kjente registrerte brukere gjennom innloggingsløsningen aID, har vi et unikt tilbud som gir merverdier til annonsørene og nytt relevant og skreddersydd kommersielt innhold til leserne, sier konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked.
Tre måneder etter at Amedia valgte Google som samarbeidspartner og leverandør av reklameteknologi, er planleggingen og klargjøringen av tjenesten nå ferdig. Det betyr at Amedia aktivt kan starte salget av spesialtilpassede løsninger i det voksende markedet for programmatisk reklamesalg.
- Annonsørene ønsker mer målrettede tilbud for å treffe de riktige kundegruppene. Vi har svært god innsikt i hvem leserne av våre digitale produkter er, hva de er interessert i og hva de etterspør. Denne kunnskapen kan vi bruke til å skreddersy segmenter og kundegrupper som annonsører kan få tilgang til gjennom den nye reklameteknologien vi nå har tatt i bruk, sier lederen for Amedias programmatiske satsing, Karl Espen Iversen. Med seg på teamet får han Lasse Fosshaug, Martin Frost, Kristian Gustafsson og Karina Lundberg.
Amedia Salg og Marked består av Amedias egne 62 aviser, samt 39 samarbeidende aviser. Til sammen når disse avisene daglig ut til 2,1 millioner mediebrukere, hvorav 1,2 millioner på digitale plattformer. Totalt har over 800.000 brukere registrert seg i konsernets digitale innloggingsløsning, aID. Av disse er 526.000 knyttet til et betalt abonnement. Informasjonen om brukerne eller kundene som Amedia får tilgang til blir brukt til å utvikle nye og bedre tilbud til dem, i form av hvilke type innhold de blir eksponert fo
- Denne informasjonen kommer også annonsørene til gode, ikke minst i form av muligheten for å komme i kontakt med eksisterende kunder og nye relevante kundegrupper på riktig sted til riktig tid. Vi er sikre på at de løsninger vi nå kan tilby er nyskapende, de beste i markedet og vil gjøre oss til en ledende og attraktiv partner fremover, påpeker Victoria C. Schultz. Hun understreker at den unike kunnskapen om Amedias kunder gir Amedia Salg og Marked et sterkt konkurransefortrinn, og at denne kunnskapen ikke blir delt med verken Google eller andre.
Foruten Karl Espen Iversen og hans team, vil en gruppe på 20 personer sikre gode kampanjeleveranser til kundene, lokalt og nasjonalt. Siden valget av Google som leverandør av reklameteknologi har over 200 selgere vært gjennom moduler i Google akademiet.
Bilde 1: Konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked.
Bilde 2: Her er Amedias nye programmatiske lederteam. Fra venstre: Lasse Fosshaug, Martin Frost, Karina Lundberg og Karl Espen Iversen.
Kontakter
For mer informasjon. Kontakt konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked på mobil 94 81 33 52 og/eller mail victoria.schultz@amedia.no
Bilder
Om Amedia
Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.
Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Mads Yngve Storvik ansatt som ansvarlig redaktør i Romerikes Blad5.3.2024 09:22:48 CET | Pressemelding
Mads Yngve Storvik (49) er ansatt som ansvarlig redaktør i Romerikes Blad på Lillestrøm. – Jeg har bodd over 20 år på Skedsmokorset og for meg er det en drømmejobb å bidra til at Romerikes Blad er den viktigste avisa for en befolkning i kraftig vekst, sier Storvik.
Amedia gjennomfører omfattende beredskapsøvelse4.3.2024 14:02:27 CET | Pressemelding
Amedia gjennomfører en omfattende øvelse for å sikre avisenes mulighet til å publisere digitalt selv om deler av infrastrukturen er satt ut av spill.
Jonas Pettersen blir ny ansvarlig redaktør i Tvedestrandsposten29.2.2024 12:52:44 CET | Pressemelding
Jonas Pettersen (38) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Tvedestrandsposten. Han kommer fra stillingen som redaksjonell produktsjef i Dagbladet.
Amedia tek over Hordaland, Vaksdalposten og Hordaland Trykk og Distribusjon15.2.2024 10:22:20 CET | Pressemelding
Amedia tek over avisa Hordaland på Voss. Kjøpet gjeld i tillegg Vaksdalposten og Hordaland Trykk og Distribusjon. – Dette understrekar hovudføremålet vårt som utgjevar: Å utvikla lokalavisjournalistikken og sikra mediemangfaldet i heile landet, seier regiondirektør Svein Atle Huus i Amedia.
Anniken Renslo Sandvik blir ansvarlig redaktør i Budstikka8.2.2024 09:06:37 CET | Pressemelding
Anniken Renslo Sandvik (39) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Budstikka.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom