Amedia vil bli ledende på programmatisk reklamesalg

Amedia har i dag tatt et sjumilssteg i reklamemarkedet. Ved å ta i bruk den verdensledende teknologiplattformen til Google, posisjonerer Amedia seg sterkere i markedet for programmatisk reklamesalg og tilbyr nå annonsørene nye og mer slagkraftige løsninger.
Konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked.

- Vår ambisjon er å bli ledende på programmatisk annonsesalg. Med den nye teknologiske løsningen i kombinasjon med innsikten om over 800.000 kjente registrerte brukere gjennom innloggingsløsningen aID, har vi et unikt tilbud som gir merverdier til annonsørene og nytt relevant og skreddersydd kommersielt innhold til leserne, sier konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked.

Tre måneder etter at Amedia valgte Google som samarbeidspartner og leverandør av reklameteknologi, er planleggingen og klargjøringen av tjenesten nå ferdig. Det betyr at Amedia aktivt kan starte salget av spesialtilpassede løsninger i det voksende markedet for programmatisk reklamesalg.

- Annonsørene ønsker mer målrettede tilbud for å treffe de riktige kundegruppene. Vi har svært god innsikt i hvem leserne av våre digitale produkter er, hva de er interessert i og hva de etterspør. Denne kunnskapen kan vi bruke til å skreddersy segmenter og kundegrupper som annonsører kan få tilgang til gjennom den nye reklameteknologien vi nå har tatt i bruk, sier lederen for Amedias programmatiske satsing, Karl Espen Iversen. Med seg på teamet får han Lasse Fosshaug, Martin Frost, Kristian Gustafsson og Karina Lundberg.

Amedia Salg og Marked består av Amedias egne 62 aviser, samt 39 samarbeidende aviser. Til sammen når disse avisene daglig ut til 2,1 millioner mediebrukere, hvorav 1,2 millioner på digitale plattformer. Totalt har over 800.000 brukere registrert seg i konsernets digitale innloggingsløsning, aID. Av disse er 526.000 knyttet til et betalt abonnement. Informasjonen om brukerne eller kundene som Amedia får tilgang til blir brukt til å utvikle nye og bedre tilbud til dem, i form av hvilke type innhold de blir eksponert fo

- Denne informasjonen kommer også annonsørene til gode, ikke minst i form av muligheten for å komme i kontakt med eksisterende kunder og nye relevante kundegrupper på riktig sted til riktig tid. Vi er sikre på at de løsninger vi nå kan tilby er nyskapende, de beste i markedet og vil gjøre oss til en ledende og attraktiv partner fremover, påpeker Victoria C. Schultz. Hun understreker at den unike kunnskapen om Amedias kunder gir Amedia Salg og Marked et sterkt konkurransefortrinn, og at denne kunnskapen ikke blir delt med verken Google eller andre.

Foruten Karl Espen Iversen og hans team, vil en gruppe på 20 personer sikre gode kampanjeleveranser til kundene, lokalt og nasjonalt. Siden valget av Google som leverandør av reklameteknologi har over 200 selgere vært gjennom moduler i Google akademiet.

Bilde 1: Konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked.

Bilde 2: Her er Amedias nye programmatiske lederteam. Fra venstre: Lasse Fosshaug, Martin Frost, Karina Lundberg og Karl Espen Iversen.

For mer informasjon. Kontakt konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked på mobil 94 81 33 52 og/eller mail victoria.schultz@amedia.no

Konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked.