Amedia satser videre på nettfotball

Amedia forlenger avtalen med Norges Fotballforbund og Fotball Media om direktesendte fotballkamper fra PostNord-ligaen i sine nettaviser i to nye år.

– Den første sesongen med direktesendinger på nett-tv til våre abonnenter var så vellykket, og vi opplevde et stort ønske fra våre lesere om å videreføre samarbeidet med Norges Fotballforbund, sier Amedias konsernsjef Are Stokstad.

– Jeg er veldig glad for at vi nå kan jobbe langsiktig med å utvikle produktet ytterligere, sier han.

I 2015-sesongen formidlet konsernets aviser mer enn 200 kamper fra nivå tre, som fra kommende sesong har fått navnet PostNord-ligaen. En rekke kamper ble fulgt av flere tusen seere. Spesielt var det stor interesse rundt prestisjefylte lokaloppgjør. Stokstad og Amedia regner med å direktesende enda flere kamper i 2016- og 2017-sesongen. Kampene vil, som sist sesong, være tilgjengelige for alle betalende abonnenter som har registrert seg i konsernets digitale innloggingsløsning aID. Per i dag er det 400.000 registrerte aID-abonnenter rundt om i hele Norge.

– Amedia er landets fremste utgiver av lokale medier. Mange steder er det et stort engasjement om lokal fotball. For våre medier er det viktig å kunne gi abonnentene et tilbud om godt og eksklusivt innhold på et område det er så omfattende interesse for, uttaler Are Stokstad.

– Vi er glade for at interessen for kampene i PostNord-ligaen stadig vokser, og det er svært gledelig at Amedia satser på forlengelse av fjorårets suksess med streaming av 2. divisjonskamper. Slik får vi spredt de gode kampopplevelsene fra PostNord-ligaen ut til enda flere fotballentusiaster rundt om i landet, sier Kjetil Siem, generalsekretær i Norges Fotballforbund.

- Vi hadde meget god erfaring med dette i fjorårssesongen, og er veldig glade for at avtalen nå forlenges. Både for klubbenes del, som får et større potensiale å hente ut kommersielt, og ikke minst for alle tilhengerne som får mulighet til å følge laget sitt enda tettere både hjemme og borte, sier styreleder i Divisjonsforeningen, Anders Eggen.

Kontaktpersoner:

Amedia: Kommunikasjonssjef Hallgeir Westrum, tlf 90 75 07 64, hallgeir.westrum@amedia.no

Fotball Media: Daglig leder Knut Kristvang, tlf 970 39 850, knut.kristvang@fotball.no