Amedia gjør business på Regnskapstall

3.5.2016 00:00 | Amedia

Interessen for nyttetjenesten Regnskapstall.no har vært over all forventning. Derfor satser Amedia-eide Digitale Medier 1881 AS videre og utvider tjenesten etter tilbakemelding fra brukerne.

Regnskapstall.no leverer regnskapstall og informasjon om roller, eierforhold og aksjonærer i norske selskaper. Nå lanseres en abonnementsløsning som tilbyr mer innhold og utvidete funksjoner, samtidig som gratisløsningen opprettholdes.

Den nye løsningen vil ha samme fokus på brukervennlighet som den åtte måneder gamle gratistjenesten har fått mye skryt for. Et hovedpoeng har vært å presentere kjerneinformasjon   på en lett og intuitiv måte.  Regnskapstall.no inneholder ikke forstyrrende bannerannonser som vil redusere brukeropplevelsen.

Innholdet på Regnskapstall.no er basert på data fra Bisnode og 1881.no, som henholdsvis er kjent for å tilby landets beste og mest oppdaterte kreditt- og kontaktinformasjon. Dette er sammenstilt og videreutviklet slik at tjenesten fremstår enda mer attraktiv.

- Det er tøffe tider i stadig flere bransjer i Norge. Mange næringsdrivende har derfor et sterkere behov for å innhente oppdatert og utfyllende informasjon om sine kunder og leverandører. I en digital tidsalder, øker samtidig behovet hos mange salgsvirksomheter for godt utviklede manuelle ringelister. Det vil de få når de tar i bruk vår nye abonnementsløsning, sier daglig leder Sjur Ølnes i Regnskapstall.no.

Han forteller om henvendelser fra mange brukere av den eksisterende løsningen, som har opplevd Regnskapstall.no som svært oversiktlig og enkel å bruke. Samtidig ville de gjerne vil ha muligheten til å hente ut mer informasjon. Det får de nå. Med abonnementsløsningens listeverktøy er det mulig å lage lister med inntil 30.000 oppføringer, noe som for mange salgsvirksomheter er en vesentlig funksjon. Løsningen leverer også oppdatert informasjon om pant, kredittverdighet, konkurssannsynlighet og betalingsanmerkninger. Det gjør at brukeren lett kan sjekke hvordan den økonomiske tilstanden er hos sine forretningspartnere.

Regnskapstall.no presenterer både nåværende og tidligere styresammensetning i alle selskaper. Tjenesten forteller også automatisk om kvinneandelen i styret til selskapene.

- Dette er et nytt og stort forretningsområde for oss hvor vi har høye ambisjoner. Erfaringene fra gratistjenesten, som vi lanserte i september 2015, har overbevist om at det ligger et stort potensiale i å etablere en abonnementsløsning, sier Sjur Ølnes.

Kontaktperson: Daglig leder Sjur Ølnes, Regnskapstall.no, tlf. 911 33 133.

iFinnmark styrker seg som ledende digital lokalavis15.5.2017 15:20Pressemelding

Færre papirutgivelser – enda sterkere digitalt satsing   Finnmarken og Finnmark Dagblad fornyer seg. Avisene styrker nettavisen iFinnmark som den viktigste nyhetskilden om Finnmark for finnmarkinger i hele landet.  Fra 13. juni reduseres antall papirutgivelser fra seks til fire i uken. Men allerede nå lanserer avisene hver sin nye sjudagers digitalavis. Avisleserne i Finnmark er allerede landets mest digitale. Ingen norske aviser har høyere andel digitale abonnenter. Nå endrer avisene seg for å gi et enda bedre tilbud til det voksende antallet digitale lesere.  – Ingen skal slå oss på lokalt innhold fra Finnmark. Der skal vi være best og først digitalt, sier de to redaktørene i Finnmarken og Finnmark Dagbladet om bakgrunnen for den omleggingen av produktene som nå finner sted.  Nytilsatt ansvarlig redaktør i Finnmarken, Anniken Renslo Sandvik, har stor tro på endringen: – Finnmarken har bare siden januar økt sin digitale andel av abonnenter med åtte prosentpoeng. Leserne i Øst-Finnmark