«Amazon Prime Video» nå tilgjengelig i Norge og i over 199 ander land og markeder over hele verden

(NASDAQ:AMZN)—Amazon kunngjorde i dag at Amazon Prime Video nå er tilgjengelig for kunder i mer enn 200 land over hele verden. Kunder verden over har nå tilgang til nye og populære originale serier som The Grand Tour med Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May (akkurat nå det høyest rangerte TV-programmet på IMDB med en score på 9,4), og andre prisvinnende originale serier fra Amazon. Disse inkluderer serier som The Man in the High Castle, Transparent, Mozart in the Jungle, Tumble Leaf, med flere. Kunder kan abonnere på Prime Video på PrimeVideo.com og se serier og filmer på Android og iOS mobiltelefoner og nettbrett. Blivende kunder i de andre nye Prime Video-områdene kan melde seg inn til introduksjonsprisen USD 2,99 (eller GBP 2,99) per måned, og starte med en gratis prøveperiode på syv dager på PrimeVideo.com.

View source version on businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20161214005496/no/

Amazon Prime Video is now available to customers in more than 200 countries and territories around the globe. (Graphic: Business Wire)

• Vi er svært fornøyd med å kunngjøre at man med start i dag nå får tilgang til Prime Video over hele verden,” sier Tim Leslie, visepresident for Prime Videos Internasjonale avdeling.
  • The Grand Tour og andre kritikerroste originalserier fra Amazon, som Transparent, Mozart in the Jungle, and The Man in the High Castle, sammen med hundrevis av populære TV-show og filmer fra Hollywood er nå tilgjengelig til introduksjonsprisen USD 2,99 i måneden - og vi har bare så vidt begynt, forteller Tim Leslie.

Hva kan du se?

Amazon Prime Video-medlemmer over hele verden har nå tilgang til The Grand Tour, den største showpremieren på Prime Video noensinne. Transparent, som har vunnet flere Golden Globe, Emmy og BAFTA-priser, serien Mozart in the Jungle, som har fått flere Golden Globe-priser, og den serien flest Prime-medlemmer så langt har strømmet globalt, The Man in the High Castle. De fleste Amazon Original Kids Series er også tilgjengelige, inkludert animasjons- og kunsteventyret Creative Galaxy, Gortimer Gibbon’s Life on Normal Street, dette er en fortelling om å bli voksen og om vennskap. Animasjonsserien Tumble Leaf som har vunnet flere Emmy-priser og mange flerAndre originale serier fra Amazon, slik som Woody Allens Crisis in Six Scenes, David E. Kelley’s Goliath med Billy Bob Thornton, dokumentarserien American Playboy: The Hugh Hefner Story, i tillegg til Sneaky Pete produsert av Bryan Cranston og Graham Yost, og med Giovanni Ribisi som stjerne, blir tilgjengelig for seerne i neste år. Prime Video-medlemmer kan også se hundrevis av populære filmer og TV-show fra Hollywood og de største TV-stasjonene.

Hvordan få tilgang?

Medlemmer kan se på Amazon Prime Video på engelsk, og versjoner med teksting og dubbing på fransk, italiensk, portugisisk og spansk for mye av innholdet. Medlemmene kan se når og hvor som helst via Amazons Prime Video app for Android og iOS og online på PrimeVideo.com. De kan også laste ned alle filmer og TV-show og se dem offline — dermed kan man se på filmer og TV-show på flyet, toget, eller hvor som helst hvor det ikke er tilgang på nett.

Prime Video-medlemmer kan også styre hvor mye data de bruker til strømming og nedlasting av video ved å velge mellom god, bedre eller best innstilling for videokvalitet, som alle benytter Amazon Prime Videos nyeste videokompresjonsteknologi. Dermed bruker man mindre data uten å redusere videokvaliteten. Amazon Prime Videos automatiserte og maskinlærende systemer velger også den beste innstillingen for strømming for kunder basert på kundens enhet, sted og internettleverandør. Dette sikrer bedre visuell kvalitet og færre avbrudd selv når hastigheten på internettforbindelsen er treg eller variabel.

Hva koster det?

Prime Video er automatisk tilgjengelig uten ekstra kostnad for Amazon Prime-medlemmer i Belgia, Canada, Frankrike, India, Italia og Spania. For kunder i nye markeder er introduksjonsprisen USD 2,99 (eller GBP 2,99) per måned i de første seks månedene — dette tilsvarer en rabatt på 50 prosent i forhold til fullprisen på USD 5,99 (eller GBP 5,99) per måned. Besøk PrimeVideo.com for å begynne en gratis prøveperiode på syv dager.

Besøk PrimeVideo.com for mer informasjon.

About Amazon

Amazon is guided by four principles: customer obsession rather than competitor focus, passion for invention, commitment to operational excellence, and long-term thinking. Customer reviews, 1-Click shopping, personalized recommendations, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo, and Alexa are some of the products and services pioneered by Amazon. For more information, visit www.amazon.com/about.

Amazon.com, Inc.
amazonvideo@golin.com
www.amazon.com/pr

Boehringer Ingelheim Marks Great Progress in Immuno-oncology Research Partnerships in 201711.12.2017 13:00Pressemelding