Amanda Delara slipper "New Generation"

2.6.2017 10:37 | Sony Music Norway

Amanda Delara er tilbake og slipper sin nye låt «New Generation» i dag, 2. juni. Video til singelen slippes samtidig og hadde premiere på The Line Of Best Fit.

Foto: Stian Andersen

«Jeg skrev New Generation basert på mennesker som inspirerer meg. Denne singelen er veldig viktig for meg, og er noe jeg har ventet lenge på å slippe ut. Jeg er generelt ikke så glad i å forklare sangtekstene, men vil at alle skal finne sin egen mening med sangen. Men om jeg skal si noe, så kom jeg over en morsom ting Cher skrev på twitter her om dagen; "You’ve got to pray that old people die before young people can get involved". Brutalt.. men litt sant? Jeg har flere ganger tatt meg selv i å tenke det samme hvertfall, haha!» - Amanda Delara

Hør «New Generation» her!

Hennes første singel «Paper Paper» ble lansert gjennom det nye indielabelet GR:OW Records, driftet av det tidligere teamet bak Nico & Vinz.  «Paper Paper» ble raskt A-listet på P3, nådde topp 30 på Hype Machine og var #1 på Twitter-charten deres. Med over 1 million streams har Amanda klatret opp til topp 20 på Spotify viral både i USA og globalt.

I mars i år fulgte hun opp med «Dirhamz», som fikk mye oppmerksomhet internasjonalt og Amanda ble omtalt som en av favorittene fra by:Larm av The Independent. Siden det har Amanda vært mye i studio både i Norge og i utlandet, og har blant annet jobbet med den Grammy-vinnende stjerneprodusenten The-Dream (Kanye West, Rihanna, Beyonce m.fl).

Nylig ble også Amandas remix av Karpe Diems «Gunerius» brukt i en episode av SKAM, og ble sluppet på Spotify som følge av det. Videoen av remixen hennes ligger nå på nesten 200.000 avspillinger på Youtube og har gitt henne oppmerksomhet fra fans over hele verden.

Nå er Amanda Delara klar for å slippe sin neste låt «New Generation», en sterk låt som omfavner den yngre generasjonen- med Amanda i front.

Foto: Stian Andersen