Amanda Delara slipper "New Generation"

Amanda Delara er tilbake og slipper sin nye låt «New Generation» i dag, 2. juni. Video til singelen slippes samtidig og hadde premiere på The Line Of Best Fit.

Foto: Stian Andersen

«Jeg skrev New Generation basert på mennesker som inspirerer meg. Denne singelen er veldig viktig for meg, og er noe jeg har ventet lenge på å slippe ut. Jeg er generelt ikke så glad i å forklare sangtekstene, men vil at alle skal finne sin egen mening med sangen. Men om jeg skal si noe, så kom jeg over en morsom ting Cher skrev på twitter her om dagen; "You’ve got to pray that old people die before young people can get involved". Brutalt.. men litt sant? Jeg har flere ganger tatt meg selv i å tenke det samme hvertfall, haha!» - Amanda Delara

Hør «New Generation» her!

Hennes første singel «Paper Paper» ble lansert gjennom det nye indielabelet GR:OW Records, driftet av det tidligere teamet bak Nico & Vinz.  «Paper Paper» ble raskt A-listet på P3, nådde topp 30 på Hype Machine og var #1 på Twitter-charten deres. Med over 1 million streams har Amanda klatret opp til topp 20 på Spotify viral både i USA og globalt.

I mars i år fulgte hun opp med «Dirhamz», som fikk mye oppmerksomhet internasjonalt og Amanda ble omtalt som en av favorittene fra by:Larm av The Independent. Siden det har Amanda vært mye i studio både i Norge og i utlandet, og har blant annet jobbet med den Grammy-vinnende stjerneprodusenten The-Dream (Kanye West, Rihanna, Beyonce m.fl).

Nylig ble også Amandas remix av Karpe Diems «Gunerius» brukt i en episode av SKAM, og ble sluppet på Spotify som følge av det. Videoen av remixen hennes ligger nå på nesten 200.000 avspillinger på Youtube og har gitt henne oppmerksomhet fra fans over hele verden.

Nå er Amanda Delara klar for å slippe sin neste låt «New Generation», en sterk låt som omfavner den yngre generasjonen- med Amanda i front.

Foto: Stian Andersen

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald