Amanda Delara signerer til Sony Music med GR:OW Records

8.3.2017 12:02 | Sony Music Norway

19 år gamle Amanda Delara er klar for å slippe ny musikk.

«Stemmen er i en klasse for seg, melodilinjene er umiddelbare, og med en lekker livebesetning med strykere og elektronikk, er det bare å glede seg til fortsettelsen» - P3

«Through a fierce blend of alternative hip hop, rnb and electronic pop Amanda Delara and co-producer Sondre paint a haunting and vivid picture of the complex downfall and meaningless, cruel lifestyles of a money obsessed culture» - When The Horn Blows

Til tross for sin unge alder har gamle Amanda Delara allerede gjort seg svært bemerket på den norske musikkscenen. Som artist, låtskriver og produsent har hun utviklet et lydbilde som kan minne om M.I.A og Lorde, med mørke og rå elementer som kan beskrives som «dark pop». Låtskrivingen hennes minner om SIA, og kan beskrives som smart med mening.

I sommer ble hun plukket opp av artistprogrammet Red Bull Sound Select, som resulterte i en utsolgt konsert på Parketeatret i Oslo hvor hun delte scene med britiske Dua Lipa. Amanda har tidligere opptredd som special guest på turnéen til Nico & Vinz.

Hennes første singel «Paper Paper» ble lansert gjennom det nye indielabelet GR:OW Records, driftet av det tidligere teamet bak Nico & Vinz.  «Paper Paper» ble raskt A-listet på P3, nådde topp 30 på Hype Machine og var #1 på Twitter-charten deres. Med over 1 million streams har Amanda klatret opp til topp 20 på Spotify viral både i USA og globalt.

Etter to enestående konserter under årets by:Larm er Amanda er klar for å slippe ny musikk, og Sony Music International har allerede fått øynene opp for 19-åringen.

Hennes neste singel, «Dirhamz», kommer fredag 10. mars.

Med en rekke viktige festivaler i inn- og utland og ny musikk på vei, er Amanda Delara klar for at 2017 skal bli hennes år.