Altibox gjør barne-tv trygt igjen

Den nye tjenesten Altibox Barn lar de yngste se favorittprogrammene sine uten å måtte lete gjennom jungelen av kanaler, strømmetjenester og programarkiver først.

Med Altibox Barn samles barneinnholdet på en enkel og brukervennlig måte.

De aller yngste har ofte sterke meninger om hva de ønsker å se, men det er ikke alltid de er like treffsikre med fjernkontrollen som de eldre barna. Samtidig er mengden tilgjengelig innhold større enn noen gang, og derfor tar Altibox nå grep for samle barneinnholdet på en enkel og brukervennlig måte.

- Med Altibox Barn har vi skapt en trygg og oversiktlig samlingsplass for barnevennlig innhold. En tjeneste som gir de yngste barna inntrykk av at de bestemmer helt selv, og som dermed lar foreldrene senke skuldrene litt i en travel hverdag, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox.

Altibox Barn er tilgjengelig fra tv-menyen, og er enkel å manøvrere i ved hjelp av piltastene på fjernkontrollen. Tjenesten gir tilgang til alt innholdet fra barnekanalene som kundene har valgt inn i abonnementet sitt: NRK Super, Cartoon Network, Disney Channel, Disney Junior, Disney XD, Boomerang, Nickelodeon, NickToons, Nick Junior, HBO Toonix, Disney Movies on Demand og Disney Channels XTRA.

I tillegg til at barna får tilgang til alle barneprogrammene fra de ulike kanalene, kan de også finne tilbake til favorittene sine i «sist sett»-kategorien. De får også forslag til ny underholdning i en oversikt over det mest populære innholdet i tjenesten til enhver tid.
- Mange unge kunder og deres foreldre har allerede testet ut Altibox Barn. Vi har fått mange tydelige tilbakemeldinger på at innhold og navigering lever opp til forventningene, så nå gleder vi oss til å slippe tjenesten til alle de små tv-sjefene, sier Skjelbred.

Første versjon av Altibox Barn blir tilgjengelig for alle tv-kundene fra onsdag 5. juni.

Med Altibox Barn samles barneinnholdet på en enkel og brukervennlig måte.