Alta - Gran Canaria i høstferien

Nå kan du reise direkte fra Alta til Gran Canaria med Ving.

Ving, Norges største turoperatør, setter nå opp fly fra Alta til Gran Canaria. Høstferieavgangen fra Alta er satt til 27. september og flygningen gjennomføres av flyselskapet Evelop (EVE) med en A320 med 180 stoler.

- ­Vi ble kontaktet av G Travel Alta som etterlyste høstferie derfra, og det ønsket vi selvsagt å imøtekomme. Vi satte i gang hele organisasjonen, for dette hadde vi lyst å få til. Til slutt fikk vi mulighet for å sette opp en avgang til populære Gran Canaria, forteller markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving, Tonje Løkaas Fossum.

Lurt å være rask
Ving er den største turoperatøren fra Norge til Gran Canaria, med en markedsandel på 51,5 %, og reisende fra Alta kan velge og vrake blant alle hotellene på den populære øya.

- Men det er lurt å bestille tidlig om man vil bo på et hotell med høy standard. De populære hotellene går unna først, da det også er høstferie på Sør- og Østlandet denne uken. I tillegg får de som bestiller raskt 500 kroner i rabatt på ordinærseng, sier Løkaas Fossum.

Reiser fra Alta kan bestilles per telefon 088 88 og på ving.no fra 3. mai.

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.