Innovasjon Norge

ALIBABA GROUP OG INNOVASJON NORGE INVITERER TIL SEMINAR OM NETTHANDEL I KINA

Del

Sammen med den kinesiske netthandelsgiganten Alibaba arrangerer Innovasjon Norge torsdag 22. september et seminar i Oslo for norske bedrifter som ønsker å finne ut mer om mulighetene i et stadig voksende forbrukermarked i Kina. Seminaret Norway China E-Commerce Workshop 2016 er allerede fulltegnet med godt over førti påmeldte norske bedrifter. Seminaret er også åpent for presse/media.

Kinesiske netthandelsplattformer betyr nye muligheter for norske bedrifter som vil satse i det kinesiske markedet. 

- Dette seminaret gir oss en anledning til å koble norske bedrifter til Alibabas plattformer som potensielle salgs- og eksportkanaler, sier administrerende direktør Anita Krohn Traaseth i Innovasjon Norge.

- Denne distribusjonsmuligheten er enorm, og hovedutfordringen er å finne norske varer som kan levere volum. Jeg ble selv svært imponert over Alibaba da jeg i 2015 ble invitert inn for å se hvordan de har bygget opp selskapet sitt i Kina. Derfor er det også interessant og relevant når nettopp skalering av norske bedrifter er en av våre utfordringer, sier Krohn Traaseth.   

Alibaba.com har siden etableringen i 1999 vokst til å bli en gigant innen netthandel i Kina. Gjennom ulike plattformer for e-handel tilbyr Alibaba millioner av produkter i over 40 forskjellige kategorier, inkludert forbrukerelektronikk, maskiner og klær. På årsbasis har Alibaba rundt regnet 434 millioner kjøpere fra rundt regnet 200 land.

For norske bedrifter ser Alibaba særlig muligheter innen produktområder som næringsmidler, sportsutstyr, kosmetikk, klær og mote, møbler og interiørartikler.

På netthandelseminaret i Oslo vil Amee Chande, direktør for Storbritannia og Norden i Alibaba Group, innlede om mulighetene for netthandel i Kina. I tillegg til henne er statssekretær Dilek Ayhan i Nærings- og fiskeridepartementet og Anita Krohn Traaseth fra Innovasjon Norge blant innledere. Også Peter Colliander, internasjonal salgsdirektør i Orkla ASA, vil presentere Orklas sasting på netthandel i Kina.

Se fullstendig program med innledere under.

Seminaret Norway China E-Commerce Workshop 2016 arrangeres torsdag 22. september 2016 fra 08.30 til 12.00 i Innovasjon Norges lokaler i Akersgata 13 i Oslo. Seminaret vil foregå på engelsk.
Av plasshensyn bes presse/media som ønsker å dekke seminaret om å melde det til Bernt Ellingsen, mob 90577277 eller epost beell@innovasjonnorge.no.

  

 ---------------------------------------

 

Programme (in English):
Norway China E-Commerce Workshop 2016, September 22., 2016, Akersgt 13, Oslo

08:30 – 09:00     Registration

09:00 – 09:10     Welcome address
                           Mrs. Anita Krohn Traaseth, CEO of Innovasjon Norge

09:10 - 09:20      Welcome remarks                              
                           Ms. Dilek Ayhan, State Secretary of Ministry of Trade, Industry and Fisheries

09:20 – 09:50     The China Opportunity   
                           Ms. Amee Chande, Managing Director UK and Nordics of Alibaba Group

09:50 – 10:15     Innovation Norway China E-commerce plan 
                           Mr. Alex Jian Wu, Senior advisor of Innovation Norway Beijing office

10:15 – 10:25     Q&A

15 min break with refreshments

10:40 – 11:10     The Tmall and Tmall Global Opportunity  
                           Ms. Meifang Chen, International Business Development of Alibaba Group

11:10 – 11:30     Experience sharing from Orkla's China E-commerce strategy 
                           Mr. Peter Colliander, Director,International Sales of Orkla ASA

11:30 – 11:50     How to build your brand in China through social marketing      
                           Mr. Jie Zhang, CEO of Go Digital China AS

11:50 – 12:00     Q&A Lunch

12:30 – 14:30     Individual meetings for Norwegian businesses with Alibaba and IN China

Nøkkelord

Kontakter

Om Innovasjon Norge

Innovasjon Norge
Innovasjon Norge
Akersgata 13
0158 OSLO

22 00 25 00http://www.innovasjonnorge.no

Vi bidrar til nyskaping i næringslivet, utvikling i distriktene og utvikling av konkurransedyktige norske bedrifter. Innovasjon Norge profilerer norsk næringsliv og Norge som reisemål.

Følg saker fra Innovasjon Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Innovasjon Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Innovasjon Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom