Alan Walker ute med remix av Digital Farm Animals hit "Millionaire"!

Alan Walker slipper i dag sin remix av Millionaire, sommerens hit fra Digital Farm Animals. Hør remixen HER!

Londons hotteste nye produsent og låtskriver Digital Farm Animals sier følgende om remixen:

It's an honour that Alan has remixed my track Millionaire featuring the one and only Nelly as we're massive fans of his work. He's taken it to a really interesting place and the reaction is huge when we play it out. We also had an amazing session in the studio together- watch this space!.”

På Millionaire, har Digital Farm Animals, aka Nick Gale, samarbeidet med rapper og R&B superstjerne Nelly samt elektronika/ dance trioen Cash Cash. Millionaire finnes på alle digitale plattformer. Se videoen HER! Millionaire har blitt streamet over 16 millioner ganger på Spotify.

Alan Walker har rukket å bli et av de største navnene innen dance og pop musikk. Walker fikk stor internasjonal suksess med superhiten Faded. Musikkvideoen til Faded har over 610 millioner views på YouTube, og han har over 800 millioner views på hele kanalen sin og over 2,6 millioner subscribers. Alan sier følgende om låten

This remix was a really fun challenge for me. After releasing my last remix of Coldplay, I wanted to try out something completely different. So when the opportunity for working on this track came up, I felt like it was the perfect match. I could take a song that is a step away from what I normally make, give it the Alan Walker treatment, and merge those two sounds together. Really excited to check out the response from my fans.I also met Nick from Digital Farm Animals in London recently, and had the opportunity to work with him in the studio. Hopefully, we can collaborate more in the future.”

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald