ALAN WALKER IS HEADING HOME

En av verdens mest suksessfulle artister i 2016 vender hjem til Norge, og inviterer i samarbeid med Vipps, TV2 og Bergen Live til sin første konsert i Bergen etter suksessåret!

Etter et minnerikt år fullt av høydepunkter, er Alan Walker nå klar for å offentliggjøre sin aller første headliner-konsert i Norge, når han inviterer til en festaften på USF Verftet den 22. desember.

Dette blir en konsertopplevelse utenom det vanlige, som i tillegg vil bli filmet og sendt på riksdekkende TV i etterkant. Videre markerer konserten et banebrytende samarbeid med betalingstjenesten Vipps og DNB, hvor publikum kan ”Vippse seg til konsert” via noen enkle tastetrykk. Billetter er i salg fra fredag 11. november kl. 10:00, og er tilgjengelig eksklusivt via www.alanwalker.no.

19 år gamle Alan Walker kan med trygghet omtales som en av verdens mest suksessfulle artister i 2016. Artisten, DJen og produsenten fra Bergen var for under ett år siden et ubeskrevet blad for de aller fleste, men med debutsingelen Faded skjøt karrieren fart mot den internasjonale stjernehimmelen. Året 2016 har også bydd på annerkjennelse på en rekke prisutdelinger, senest i form av EBBA Awards, Cannes Lions, MTV European Music Awards og to nominasjoner til P3 Gull.

Etter å ha lansert oppfølgeren Sing Me To Sleep, har Alan Walker nå lagt bak seg en mildt sagt hektisk festivalsommer. I tillegg til å varme opp for verdensstjernen Rihanna på hennes ANTI World Tour, har han også sluppet tre forfriskende remixer av låter fra henholdsvis Coldplay, Cash Cash & Digital Farm Animals, og nylig superstjernen Sia. I høst står en omfattende Asia-turné for tur, før blikket omsider rettes hjemover, tilbake til byen der det hele startet.

For mer informasjon om Alan Walker, ta kontakt med yonas@mer.as

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald