Aktiv har de mest fornøyde boligkundene - femte året på rad

(Oslo, 12. mai 2015) For femte året på rad viser Norsk Kundebarometer at Aktiv Eiendomsmegling har de mest fornøyde kundene blant eiendomsmeglerne. I følge Norsk Kundebarometer får Aktiv Eiendomsmegling en score på 77,3 poeng – desidert best blant alle eiendomsmeglerne.

-  Det er utrolig morsomt å vinne bransjeprisen for femte året på rad. Vår visjon er å ha Norges mest fornøyde kunder og dette jobber vi med hver eneste dag. Det handler om å ta seg tid til å gi gode råd til kundene, og det er nettopp dette meglerne våre fokuserer på. Det gjør meg både stolt og ydmyk å se at kundene våre mener at vi lykkes med nettopp dette, kommenterer Finn Magnus Rogne-Hansen, Adm. direktør i Aktiv Eiendomsmegling.

Norsk Kundebarometer gir Aktiv Eiendomsmegling en score på 77,3 poeng, og en klar 1. plass blant alle eiendomsmeglerne. Totalt, uansett bransje, er Aktiv Eiendomsmegling på en 33. plass.

Pål Silseth, høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI og daglig leder i Barcode Intelligence som har det kommersielle ansvaret for Norsk Kundebarometer, kommenterer:

-  Eiendomsmeglere er en av de bransjene som virkelig er steget de siste 10 årene, ledet an av Aktiv. Fra å ha hatt ett litt frynsete rykte, har bransjen selv ryddet opp og fremstår nå som troverdige og kundene er i mye større grad fornøyde nå, enn de var tidligere. I og med at kjøp og salg av bolig er en av de viktigste investeringene man gjør vi livet, er nettopp tillit til de som skal forvalte dette viktig. Aktiv kommer best ut av eiendomsmeglerne, for femte år på rad, og det er en stor prestasjon i seg selv.

- Vi er ikke i mål med visjonen vår, men årets resultat er en viktig annerkjennelse for oss. Vi har holdt et stabilt høyt nivå over flere år, samtidig som vi de siste to årene har etablert 23 nye kontorer. Det å sette kunden i fokus er en del av kulturen i Aktiv, og når vi nå blir kåret til beste eiendomsmegler for femte år på rad er det en bekreftelse på at vi har lykkes med å videreføre den gode kundekulturen, avslutter Rogne-Hansen.

Dette er Aktiv Eiendomsmegling Aktiv Eiendomsmegling AS er eid av Eika Gruppen AS, og er en av Norges største eiendomsmeglerkjeder med 64 kontorer. Aktiv legger stor vekt på at gode resultater oppnås gjennom fornøyde kunder, og har de de siste fem årene hatt Norges mest fornøyde boligkunder. Dette er vi både stolte og opptatt av i hverdagen. Vi har tro på at meglere er forskjellig, og at dyktige meglere utgjør en forskjell både når man skal kjøpe og selge bolig. Dette er Eika Gruppen og Eika Alliansen Eika Gruppen utgjør finanskonsernet i Eika Alliansen som er eid av blant annet 74 lokalbanker. Eika Gruppens produkter og løsninger distribueres gjennom ca 400 kontor i Norge. Eika Gruppen, med eierbankene og meglervirksomheten, har om lag 3 500 ansatte hvorav ca. 400 er direkte knyttet til Eika Gruppen AS. Alliansen har en samlet forvaltningskapital på i overkant av NOK 350 mrd og én million kunder. Dette gjør Eika Alliansen til en av de største aktørene i det norske markedet for utvikling og salg av finansielle løsninger, produkter og tjenester.