Play Magnus AS

Aksjetransaksjon mellom Play Magnus AS og chess24

Selskapene Play Magnus AS og chess24 fusjonerer i dag på toppnivå. Selskapene vil fortsette å fungere som separate enheter, i henholdsvis Oslo og Hamburg.

Selskapene har et felles mål om å skape en ledende digital plattform for å spille, lære, trene og se på sjakk - både med tanke på antall brukere, inntekter og seere.

Aktørene bak er sikre på at det er synergier å hente ut mellom de to selskapene.

Den nåværende majoritetseieren i selskapene som utgjør Chess24-gruppen, LT Holdings Limited, mottar 97 941 aksjer i Play Magnus AS. Dette tilsvarer 38% av de utestående aksjene i Play Magnus AS.

MagnusChess AS vil etter fusjonen være den nest største aksjonæren med 23,8% eierskap.

De eksisterende aksjonærene i Play Magnus AS vil eie 62% av det fusjonerte selskapet, som er verdsatt til 291 millioner kroner.

Anders Brandt fortsetter som styreformann, og Enrique Guzman vil gå inn i styret som nestformann.

Styreleder Anders Brandt: +47 934 27 000

Om Play Magnus AS

Play Magnus AS
Tordenskiolds gate 2

Play Magnus Group is a global leader in the chess industry focused on providing premier digital experiences for millions of chess players and students. The company offers elearning and entertainment services via its market leading brands: chess24, Chessable, iChess, New In Chess, Everyman Chess, Silver Knights, CoChess, Aimchess, the Play Magnus App Suite, and the Meltwater Champions Chess Tour. The Group's mission is to grow chess to make the world a smarter place by encouraging more people to play, watch, study, and earn a living from chess.

Play Magnus Group is listed on Euronext Growth Oslo under the ticker PMG. For more information visit pmg.me.

Følg pressemeldinger fra Play Magnus AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Play Magnus AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Play Magnus AS