Aksel Bjerkvik er ny konsernsjef i Gabler AS

Bjerkvik kommer fra stillingen som finansdirektør i Gabler og tar over etter Olav Rune Øverland.

Aksel Bjerkvik tar over roret i Gabler. Foto: Thomas Brun, NTB scanpix

Den nye konsernsjefen er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole i Bergen, med spesialisering innen finans og har 6 års fartstid i Gabler.  Styreleder Johan Solbu Braaten er svært godt fornøyd med at Aksel har takket ja til nye utfordringer.

- Vi har stor tro på at Aksel vil vise vei og lede Gabler stødig videre, uttrykker Braaten.

-Gabler er en organisasjon jeg kjenner godt, og jeg er svært motivert for å lede selskapet videre. Vi har de rette menneskene med riktig kompetanse og innstilling. Gabler er en lettbent organisasjon med sterk endringsvilje og høy tilpasningsdyktighet. Dette er nødvendige egenskaper for å lykkes i fremtidsmarkedet for pensjon, investering og forsikring, sier den nye konsernsjefen.

Bjerkvik understreker videre at Gablers omgivelser er i rask og kontinuerlig endring. Gårsdagens suksessoppskrift vil ikke virke i morgen. Gabler må være fremoverlent, kvalitetsorientert og innovativ. Samtidig ligger Gablers uavhengighet og integritet som en viktig del av selskapets grunnmur. Dette skal kundene være trygge på og våre råd vil alltid være det som tjener kundene best.

Aksel Bjerkvik tar over roret i Gabler. Foto: Thomas Brun, NTB scanpix