Akademikerne tar omstillingsdebatten hjem

For å sikre framtidig vekst, må vi opprettholde kunnskap som konkurransefortrinn og bli mer innovative. Akademikerne konferanse Verdien av kunnskap finner sted 24. oktober fra kl 0830 til 1145. Pressen er velkommen.
Kari Sollien, leder av Akademikerne

Norge skal leve av kunnskap, men er vi rigget godt nok? Akademikerne tar debatten om kunnskap, verdiskaping og omstilling hjem. Organisasjonen som representerer kunnskapsarbeidere i Norge, har invitert topper fra næringsliv, akademia og offentlig sektor til å snakke om mulighetene og utfordringene vi står overfor.

- Alle er enige om at kunnskap og innovasjon står sentralt i omstilling av Norge. Vi trenger nye ideer og nye ting å leve av – og vi må være villig til å jobbe på nye måter, sier leder i Akademikerne, Kari Sollien.

Blant deltakerne er næringsminister Torbjørn Røe Isaksen, administrerende direktør i Norsk olje og gass Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, direktøren i Centre for Connected Care Kari Kværner, forskningsdirektøren i Borregaard Kristin Misund, og Ruter-direktør Bernt Reitan Jenssen.

Konferansen finner sted på Grand hotell i Oslo fra kl. 0830 til kl. 1145. Kaffe og mingling fra kl 0800. Arrangementet avsluttes med utdeling av Akademikerprisen.

Akademikerne er en av hovedorganisasjonene i arbeidslivet og organiserer mer enn 200 000 arbeidstakere med høyere utdanning i 13 medlemsorganisasjoner.

Kari Sollien, leder av Akademikerne