Air France utvider tilbudet direkte fra Bergen til Paris med JOON

mai starter Air France daglige direkteflyvninger fra Bergen lufthavn Flesland til Charles de Gaulle i Paris. Nå kommer den gode nyheten om at ruten vil fortsette utover vinteren, og vil bli operert av det nye datterselskapet JOON.

JOON er et ungt konsept som har skreddersydd kravene til en ny generasjon reisende. Om bord kan man styre reiseopplevelsen via mobilen ved å streame underholdning, og få tilgang til reise-, kart-, mat- og servicetjenester. Flypersonellet er kledd i moderne sportsklær inspirert av sine kunder og er med på å skape en avslappet atmosfære på reisen. Det handler ikke bare om stil, men også en miljøansvarlig tilnærming med servering av blant annet økologisk mat.

Aslak Sverdrup, lufthavndirektør ved Bergen lufthavn gleder seg over å ønske JOON velkommen til Flesland:

-JOON ble etablert på Oslo lufthavn i mars, og som Norges nest største er det naturlig at vi er neste flyplass ut. Etter åpningen av den nye terminalen i august i fjor har vi betydelig økt kapasitet og fasiliteter vi er stolte av, sier Sverdrup og fortsetter: -Relevante direkteruter er avgjørende også for innkommende turisme til vår region. Mange kommer for å se fjordene og reise videre fra Bergen til andre deler av landet. Paris er en kjent og kjær destinasjon for Vestlendingene, og fra Charles de Gaulle kan man også reise videre ut i verden gjennom Air France og KLMs verdensomspennende rutenettverk, forteller Sverdrup.

-Det blir spennende å se hvordan Vestlendingene vil omfavne JOON. Vi har stor tro på både konseptet og ruten, og vil bidra det vi kan for at dette skal bli suksess, forteller Aslak Sverdrup.

Halvor Gløersen, salgsdirektør i Air France og KLM Norge forteller: -Vi er stolte over å utvide rutetilbudet med vårt nyeste og mest innovative reisekonsept, JOON, som er en ny og moderne måte å reise på som passer oss nordmenn ypperlig, med alt fra økologisk mat, trendy flypersonell til mobile tjenester. - Vi tilbyr den beste reiseruten til Paris, og fra Charles de Gaulles kan våre norske passasjerer også reise videre ut i verden gjennom Air France verdensomspennende rutenettverk, avslutter Halvor Gløersen.

Daglig rutetilbud mellom Bergen Lufthavn – Paris Charles de Gaulle fra 28.oktober 2018:

AF1253 Avgang Bergen (BGO) 17:40 – Ankomst Paris (CDG) 20:00.

AF1252 Avgang Paris (CDG) 14:40 – Ankomst Bergen (BGO) 16:55.

For mer informasjon kontakt:

Aslak Sverdrup, lufthavndirektør Bergen lufthavn Flesland,

aslak.sverdrup@avinor.no, tlf 932 31 791

Carina Bergqvist, Presseansvarlig for Air France KLM i Norden

carina.bergqvist@klm.com, tlf. +46 76-8787559

Avinor har ansvar for de 45 statlig eide lufthavnene og flysikringstjenesten for sivil og militær luftfart i Norge. Dette nettverket binder Norge sammen - og Norge sammen med verden.

Bergen lufthavn, Flesland er et sentralt trafikknutepunkt for Bergensregionen og Vestlandet, med over 6 millioner passasjerer årlig. Med omlag 70 direkteruter til inn- og utland sørger lufthavnen for at reiseglade Vestlendinger reiser ut i verden, og vi bidrar til vekst næringslivet i vår region. Etter mange års plassutfordringer åpner den nye flyterminalen 17. august 2017.