Aibel velger EVRY for den globale virksomheten

Aibel har valgt EVRY som driftspartner, integrator og teknisk forvalter av IT tjenester. Tjenestene skal brukes av Aibel i Europa, Singapore og Thailand. Avtalen har en varighet på 5 år og en estimert verdi på 360 millioner kroner pluss opsjoner. Brukertilfredshet, stabil drift og sikkerhet kombinert med kostnadseffektive løsninger er viktige årsaker til at Aibel fortsetter å velge EVRY.

Kolbjørn Haarr, konserndirektør EVRY Norge

Aibel og EVRY inngikk i 2012 en avtale om drift og distribusjon av forretningskritiske applikasjoner. Den nye avtalen representerer en forlengelse og en utvidelse av denne.

Leveransen kombinerer tradisjonelle datasenter-tjenester kombinert med skytjenester, herunder 4000 brukere av Microsoft 365 for e-post og lynmeldinger. På denne måten sikres Aibel fleksibilitet både hva gjelder teknologi og kostnader. Med Aibels globale organisasjon og mange spesialapplikasjoner er sikkerhet og kontroll en viktig del av leveransen – noe som realiseres ved utbredt bruk av virtualiseringsteknologi.

«Vi er godt fornøyd med leveransene fra EVRY. Som en internasjonal aktør i et dynamisk marked er vi avhengig av fleksible løsninger som støtter kontinuerlige arbeidsprosesser. Vi ser at avtalen skaper økt verdi for vår virksomhet – både på kort og lengre sikt», sier Øystein Wangsholm, VP IT & Facilities i Aibel AS.

EVRY har gjennom mange år bygget opp verdensledende kompetanse innen rådgivning, implementering og drift av tradisjonelle datasenter-tjenester kombinert med skybaserte tjenester. Avtalen med Aibel er således en viktig bekreftelse for selskapet.

«Som mange andre norske virksomheter, har Aibel behov for fleksibilitet hva gjelder så vel teknologi som kapasitet. Vi erfarer at kombinasjonen av tradisjonelle datasenter-tjenester med skybaserte løsninger imøtekommer mange kunders ønsker og behov. I samarbeid med Aibel har vi funnet frem til en løsning som vil tilføre selskapet verdi og robusthet i mange år fremover. Nå ser vi frem til å videreføre og utvide våre leveranser til Aibels globale virksomhet», sier Kolbjørn Haarr, konserndirektør EVRY Norge (bildet).

Om Aibel
Aibel er et ledende serviceselskap innen olje- og gassindustrien og er etablert innen fornybar energi. Selskapets rundt 5.000 medarbeidere i Norge og internasjonalt er engasjert på land og offshore. Med sine 8 lokasjoner i Norge er Aibel lokalisert nær sine kunder. I tillegg til virksomheten i Norge har Aibel virksomhet i Thailand, Singapore og Danmark.

EVRY er Nordens ledende IT-konsern og en totalleverandør med sterk lokal tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom høy bransje- og teknologikompetanse skaper EVRY merverdi til det beste for kundene og bidrar til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn. EVRY har om lag 10 000 ansatte og en årlig omsetning på ca 13 milliarder kroner.

Anne Vandbakk
Kommunikasjonsdirektør, EVRY Norge
Mobil +47 952 06 545

Kolbjørn Haarr, konserndirektør EVRY Norge

EVRY er et ledende nordisk IT-selskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2016 en omsetning på NOK 12,2 milliarder og om lag  8 500 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på hovedlisten på Oslo Børs. www.evry.com.