Afrobeat og soul for sensommeren fra Temmpo & Joe Cleere

28.7.2017 08:25 | Universal Music Norge

Med en rekke hits for andre artister i bagasjen, gikk Temmpo løs på sin egen solokarriere i 2016. Nå teamer han opp med Joe Cleere på låten «Nobody», som sender varme vibber inn i sensommeren.

Temmpo har et musikktalent utenom det vanlige og kan påberope seg titlene låtskriver, produsent, multi-instrumentalist og vokalist. På «Nobody» har han kombinert pop, soul og afrobeat sammen med den distinkte stemmen til Joe Cleere.

Hør «Nobody» HER.

- «Nobody» er en låt jeg co-skrev med den britiske soulartisten Tiggs Da Author. Låten er inspirert av langdistanseforhold og behovet for å forsikre den andre parten om at man fortsatt vil at forholdet skal fungere, forteller Temmpo.

Låten ble først skrevet som en pop/soul-låt, men Temmpo har gitt den en tvist med en organisk afrobeat. Soulelementene fra originalversjonen er ivaretatt, og «Nobody» har dermed blitt en miks av de to sjangrene, toppet av den rå og spennende vokalen til Joe Cleere.

Temmpo

Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for prosjekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler som “Our Youth” for Sonny Alven (nominert til Spellemann i kategorien Årets låt 2016) og “Too Young To Die” for TooManyLeftHands, i tillegg til flere andre låter fra artister som Sonny Alven, Eric Saade, Freddy Kalas og Broiler. Debutsingelen “I Know (Feat. CAL)” ble sluppet i 2016, før «Love On Hold» som var første låt hvor han selv synger.

Joe Cleere

Joe Cleere er en Dublin-basert singer/songwriter med en unik stemme og stil. Artisten har bidratt på låter som Sam Feldt´s «Forgiveness», Sondr´s debutsingel «Surviving» og Mossiman´s «Never Let You Go». Han har også gjort gjesteopptredner på The Voice Belgium og The Voice France, og har blitt listet på en rekke franske radiokanaler.

Joe Cleere
Temmpo (foto: Andy Earl)

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f