AF Gruppen utvider Helsfyr Hotell for Eiendomsspar

AF Gruppen har inngått avtale med Eiendomsspar om bygging av ny fløy og ombygging av Scandic Helsfyr hotell.
AF bygger om Scandic Helsfyr Hotell

Hotellet skal påbygges med en ny fløy på ni etasjer og kjeller med parkering. I tillegg skal flere etasjer i eksisterende hotell ombygges. Hotellet vil når det står ferdig ha 450 hotellrom hvorav 197 er nye, utvidet møte- og konferansesenter, ny spisesal og ny hovedinngang.

Kontrakten blir gjennomført som en totalentreprise og har en verdi på 234 MNOK eks mva. Byggestart er 1. kvartal 2019 med ferdigstillelse sommeren 2020.

- AF Gruppen var med å utvide Helsfyr hotell da det ble rehabilitert for om lag ti år siden. Derfor er det ekstra hyggelig å bli valgt igjen av Eiendomsspar. Hotellet ligger på Helsfyr hvor også AF Gruppen har sitt hovedkontor, og kapasitetsutvidelsen vil bidra til ytterligere utvikling av området. Vi ser frem til å samarbeide tett med Eiendomsspar, sier Morten Grongstad, konsernsjef i AF Gruppen.

AF bygger om Scandic Helsfyr Hotell
AF bygger om Scandic Helsfyr Hotell.

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 13,7 mrd kroner i 2017 og har i dag ca 4200 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Vår virksomhet er inndelt i følgende områder: Anlegg, Bygg, Eiendom, Energi, Offshore og Sverige.