AF Gruppen kjøper tomt i Trondheim for boligutvikling

AF Gruppen kjøper tomt og skal utvikle nærmere 400 leiligheter på Lade i Trondheim.

Ladejarlen Utvikling AS har signert avtale om kjøp av 100 % av aksjene i selskapene Jarlveien 15-19 AS, Gjevik Eiendom AS, Ladeveien 20 AS og Ladeveien 22 AS, som eier eiendommer på Lade i Trondheim Kommune. AF Gruppen Norge AS, Stokke Industri Eiendom AS og Prosjektpartner KSU eier hver 1/3 av selskapet Ladejarlen Utvikling AS.

- Sammen med våre partnere solgte vi 625 leiligheter i 2016 og delte førsteplassen i Prognosesenterets kåring over de mest fornøyde boligkjøperne i prosjektmarkedet. Vi ser frem til å bruke vår erfaring og kompetanse til å utvikle et godt produkt for boligkjøpere også i Trondheim. Det første byggetrinnet vil bli lagt ut for salg i løpet av 2017, sier Andreas Jul Røsjø, konserndirektør Eiendom i AF Gruppen.

Eiendommene som kjøpes ligger i et sentralt og attraktivt område på Lade i Trondheim. Bydelen er i rask utvikling og ligger i umiddelbar nærhet til Trondheim sentrum. Det er planlagt bussholdeplass i Jarlveien som vil gi god kollektivdekning for kvartalet.

Eiendommene er regulert for oppføring av nybygg på totalt 26 000 m2 BRA, hvorav 23 000 m2 bolig og inntil 3 000 m2 næring. I tillegg kommer parkering og boder under bakken. Området er godkjent for mellom 300 og 400 leiligheter. Salgsstart er planlagt til sommer/høst 2017 og estimert byggestart er høst 2017/vinter 2018.

Avtalt kjøpesum for selskapene er ca. MNOK 163.

For ytterligere informasjon:

Konsernsjef: Morten Grongstad, tlf. 991 53 905

Konserndirektør Eiendom: Andreas Jul Røsjø, tlf. 481 96 998

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 12 mrd kroner i 2016 og har i dag ca 3100 medarbeidere. AF Gruppen  er notert på Oslo Børs (AFG).