AF Gruppen ferdigstiller arbeidene under Ekeberg for Bane NOR på Follobanen

AF Gruppen er innstilt som entreprenør av Bane NOR til å ferdigstille bygg- og anleggsarbeidene etter Drill & blast-kontrakten på Follobanen.

Arbeidene inkluderer gjenstående grunn- og betongarbeider for inngående Østfoldbane, samt Follobanen fra TBM-entreprisen til dagsonen ved Middelalderparken. Arbeidene omfatter blant annet etablering av drenering, bygging av pumpebasseng, underbygning og lining, samt portaler i tunnelsystemet.

Arbeidene starter opp i september 2018 og vil ha ca. ett års varighet.

Avtalen har en verdi på ca. MNOK 400 ekskl. MVA

– AF Gruppen er godt fornøyd med å få tillit fra Bane NOR om å ferdigstille de krevende arbeidene. Vi ser frem til videre samarbeid om å ferdigstille arbeidene så raskt som mulig innenfor de rammer som hensynet til sikkerhet og miljø tillater, sier Morten Grongstad, konsernsjef AF Gruppen.

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 13,7 mrd kroner i 2017 og har i dag ca 3800 medarbeidere. AF Gruppen  er notert på Oslo Børs (AFG).