AF Gruppen bygger leiligheter i Gøteborg

På oppdrag fra Framtiden Byggutveckling skal AF Gruppen oppføre et leilighetsbygg med 75 leiligheter på Kortedala Torg i Gøteborg.
Kortedala Torg i Gøteborg

Punkthuset med utleieleiligheter skal bygges på Kortedala torgs nordøstre del og vil ha 16 etasjer.

Prosjektet skal utføres som en totalentreprise med en kontraktsverdi på ca. MSEK 100. Forventet byggestart er første kvartal 2018.

- Vi ser frem til å bygge attraktive utleieleiligheter på Kortedala Torg sammen med Framtiden byggutveckling. Vi er også stolte og fornøyd med nok et oppdrag for vår boligavdeling i Gøteborg, sier Morten Grongstad, konsernsjef i AF Gruppen.

Kortedala Torg i Gøteborg

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 12 mrd kroner i 2016 og har i dag ca 3100 medarbeidere. AF Gruppen  er notert på Oslo Børs (AFG).