AF bygger ny skole for Vestby kommune

20.2.2017 13:49 | AF Gruppen

AF Gruppen (AFG) er av Vestby kommune valgt som totalentreprenør for bygging av nye Bjørlien skole.

Bjørlien skole. Ilustrasjon: LINK arkitekter

Skolen som skal bygges har et bruttoareal på 7 199 m2. Dette skal bli en 3-parallell barneskole med kapasitet på 588 elever.

Arbeidene er planlagt igangsatt i mars 2017 og skal overleveres for bruk i oktober 2018 med endelig overlevering etter prøvedrift i januar 2020.

Kontrakten har en verdi på MNOK 124 ekskl. mva.

- Vår byggvirksomhet i Østfold har jobbet systematisk med å etablere større aktivitet i Follo-regionen. Bjørlien skole er et viktig oppdrag som et ledd i denne strategien. Sammen med kunden ser vi fram til å realisere et fremtidsrettet lærested, sier Morten Grongstad, konsernsjef i AF Gruppen.

Bjørlien skole. Ilustrasjon: LINK arkitekter

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 12 mrd kroner i 2016 og har i dag ca 3100 medarbeidere. AF Gruppen  er notert på Oslo Børs (AFG).