Advarer om usikker is på Skjerkevatn i Åseral kommune

Isforholdene på Skjerkevatn har endret seg siden vannet i det nye reguleringsmagasinet ble hevet i desember 2017. Isen er dårligere enn tidligere og det er åpent vann.

Illustrasjonsbilde. Foto: Agder Energi/Anders Martinsen

Forholdene vil endres fortløpende avhengig av vindretning, temperatur og tapping i Skjerka kraftverk.

All ferdsel på Skjerkevatn vinterstid frarådes.

Illustrasjonsbilde. Foto: Agder Energi/Anders Martinsen

KRONIKK: Hva er realitetene vedrørende strømutfallene på Sørlandet?23.2.2018 14:05Kronikk

Strømsituasjonen i Agder har vært svært utfordrende denne vinteren og vi vil på det sterkeste beklage den ulempen som dette har medført for våre kunder. I tiden fremover vil det bli iverksatt flere ekstraordinære tiltak for å forbedre forsyningssikkerheten i de mest utsatte områdene. I etterkant av strømbruddene har det kommet mange påstander fra ulike hold, og vi ønsker å informere om hva som er realitetene.