Eika GruppenEika Gruppen

Adm.dir. i Aktiv trer inn i ny rolle i Eika Gruppen

(Oslo, 22.08.2017) Etter nesten ti år i kjedeledelsen i Aktiv Eiendomsmegling, hvorav de siste fem årene som adm.dir., har Finn Magnus Rogne-Hansen takket ja til å gå over i rollen som Konserndirektør for salg og marked i Eika Gruppen AS. Finn Magnus blir med dette en del av konsernledelsen i Eika Gruppen.

- Jeg er svært glad for at Finn Magnus har takket ja til å lede salg- og markedsområdet i Eika Gruppen. Finn Magnus har skapt gode resultater i Aktiv i tett samarbeid med kjedekontorene og lokalbankene, ikke minst gjennom solid vekst de siste årene. Jeg ser frem til å jobbe videre med Finn Magnus i konsernledelsen og er overbevist om at han i sin nye stilling vil styrke Eika, sier konsernsjef i Eika Gruppen, Hege Toft Karlsen i en kommentar.

- Jeg har fått muligheten til å være med på en fantastisk spennende reise i Aktiv, og det har vært utrolig moro å få jobbe sammen med så mange flinke folk, både ute på kontorene, og i kjedeledelsen. Vi har de siste årene skapt gode resultater sammen, ikke minst gjennom en solid vekst de siste årene, sier Finn Magnus Rogne-Hansen

Arbeidet med å finne en ny adm.dir. for Aktiv er igangsatt. Finn Magnus vil stå i stillingen inntil en erstatter er på plass, og deretter tre inn i rollen som styreleder for Aktiv Eiendomsmegling AS.

- Jeg har stor lidenskap for Aktiv, og det er derfor med blandede følelser jeg nå går over i en ny rolle. Samtidig ser jeg frem til å bli enda bedre kjent med en annen del av Eika konsernet, og ikke minst jobbe enda tettere med lokalbankene i Eika. Heldigvis får jeg anledning til å være tett på Aktiv også fremover gjennom styrelederrollen, så bolig og eiendomsmegling vil fortsatt være en stor del av min hverdag, avslutter Rogne-Hansen

Dette er Aktiv Eiendomsmegling

Aktiv Eiendomsmegling AS er eid av Eika Gruppen AS, og er Norges fjerde største eiendomsmeglerkjede med 66 kontorer og filialer. Aktiv legger stor vekt på at gode resultater oppnås gjennom fornøyde kunder, og har seks år på rad blitt kåret til å ha Norges mest fornøyde boligkunder. Dette er vi både stolte og opptatt av i hverdagen. Vi har tro på at meglere er forskjellig, og at dyktige meglere utgjør en forskjell både når man skal kjøpe og selge bolig.

Eika Alliansen består av 73 lokalbanker, Eika Gruppen AS og Eika Boligkreditt AS. Lokalbankene i Eika Alliansen har blant Norges høyeste kundetilfredshet både for personkunder og bedrifter og er en drivkraft for vekst og utvikling for sine lokalsamfunn. Nær og personlig kunderådgiving og fortsatt lokal tilstedeværelse der kundene er, skiller lokalbankene fra konkurrentene. Eika Gruppen er eid av lokalbankene og utgjør finanskonsernet i Eika Alliansen. Eika Gruppens visjon er «Vi styrker lokalbanken». Konsernet leverer komplette kundeløsninger innen bank, forsikring, sparing, pensjon, finansiering, kort og eiendomsmegling til lokalbankene. Eika Alliansen er en av de største aktørene i det norske finansmarkedet og den viktigste aktøren for mange norske lokalsamfunn. Alliansen har en million kunder, 3000 medarbeidere, 400 lokalbankkontorer og en samlet forvaltningskapital på over 360 milliarder. www.eika.no