Adm. direktør Thor Eek slutter i NBBL

Thor Eek har meddelt styrets leder at han ønsker å fratre sin stilling som administrerende direktør i NBBL. Tidspunktet vil være avhengig av når en ny adm. dir. er på plass.

- Tiden er moden for at jeg nå ønsker å prioritere tiden min annerledes, samtidig som jeg vet at NBBL er på rett kjøl med mange dyktige ansatte, sier Thor Eek. (Foto: Nadia Frantsen)

- Dette er ingen dramatisk beslutning, men noe jeg har tenkt på en god stund. Tiden er moden for at jeg nå ønsker å prioritere tiden min annerledes, samtidig som jeg vet at NBBL er på rett kjøl med mange dyktige ansatte, sier Thor Eek.

Thor Eek har vært ansatt i NBBL i 28 år i mange ulike roller, de siste 8 årene som administrerende direktør.

- I denne perioden har organisasjonen styrket seg betraktelig. NBBL er nå i en spennende utvikling som Thor har lagt grunnlaget for. Han har brukt mye tid og energi for NBBL i disse årene, og vi har svært mye å takke han for. Men vi forstår hans ønske nå om å prioritere tiden sin annerledes, og styret vil sette i gang en rekrutteringsprosess for å finne ny adm. dir., sier styreleder Kirstin Leiros.

Norske Boligbyggelags Landsforbund (NBBL) er interesseorganisasjonen for boligbyggelag. 41 boligbyggelag er tilsluttet NBBL. Boligbyggelagene har 1.050.000 medlemmer og forvalter omlag 530.000 boliger i over 13.400 boligselskap over hele landet.

Trær til glede og besvær11.7.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Nordmenn er glade i å gjøre det fint rundt seg, både inne i boligen og på uteplassen. Når sola for alvor gjør seg til kjenne etter en mørk vinter, blir utearealene en like viktig ramme som interiøret. Trær og busker vokser og blomstrer til glede fordi det er vakkert, men også fordi det skjermer mot innsyn fra naboen. Men for noen kan akkurat de samme trærne være til irritasjon fordi det hindrer utsikt og fører til skygge på uteplassen.