Adm. direktør Thor Eek slutter i NBBL

Thor Eek har meddelt styrets leder at han ønsker å fratre sin stilling som administrerende direktør i NBBL. Tidspunktet vil være avhengig av når en ny adm. dir. er på plass.
- Tiden er moden for at jeg nå ønsker å prioritere tiden min annerledes, samtidig som jeg vet at NBBL er på rett kjøl med mange dyktige ansatte, sier Thor Eek. (Foto: Nadia Frantsen)

- Dette er ingen dramatisk beslutning, men noe jeg har tenkt på en god stund. Tiden er moden for at jeg nå ønsker å prioritere tiden min annerledes, samtidig som jeg vet at NBBL er på rett kjøl med mange dyktige ansatte, sier Thor Eek.

Thor Eek har vært ansatt i NBBL i 28 år i mange ulike roller, de siste 8 årene som administrerende direktør.

- I denne perioden har organisasjonen styrket seg betraktelig. NBBL er nå i en spennende utvikling som Thor har lagt grunnlaget for. Han har brukt mye tid og energi for NBBL i disse årene, og vi har svært mye å takke han for. Men vi forstår hans ønske nå om å prioritere tiden sin annerledes, og styret vil sette i gang en rekrutteringsprosess for å finne ny adm. dir., sier styreleder Kirstin Leiros.

Norske Boligbyggelags Landsforbund (NBBL) er interesseorganisasjonen for boligbyggelag. 41 boligbyggelag er tilsluttet NBBL. Boligbyggelagene har 1.050.000 medlemmer og forvalter omlag 530.000 boliger i over 13.400 boligselskap over hele landet.