Adecco-leder kåret til en av Årets unge ledere

Leder for Adecco Helse, Kine Stirler Alm (30), ble tirsdag tildelt andreplassen i Assessits kåring: Årets unge ledere.

Årets Unge Ledere har vært gjennomført hvert år siden 2009, og er basert på solid internasjonal forskning. Resultatene som har blitt innhentet har inngått i forskningsprosjekter og blitt presentert på internasjonale konferanser. Norges beste unge ledere blir kåret gjennom et avansert batteri av tester og utfordringer, og av 200 kandidater endte Kine Stirler Alm på andreplass, bak vinner Ingeborg Morken fra Fjordkraft.

- Det som kjennetegner toppen av listen er at de evner å se helheten i en problemstilling raskt, de ser konsekvensene av ulike alternativer og tar gode avgjørelser, sier Ole I. Iversen (Dr. BA) Partner Assessit AS, fagansvarlig Årets Unge Ledere. - Samtidig evner de å fokusere på det som er virksomhetskritisk samtidig som de er gode rollemodeller som tydelig viser vei for sine medarbeidere. De inspirerer og motiverer sine medarbeidere, viser dem tillit ved å gi medarbeiderne nødvendig handlingsrom og utfordringer i hverdagen.

Om Kine Stirler Alm gir Assessit følgende begrunnelse for at hun nådde helt i toppsjiktet:
«Kandidaten er ambisiøs, en kommende stjerne, ønsker å prestere, har høy kapasitet og vil noe her i livet. Fikk svært gode tilbakemeldinger fra sin leder og sine ansatte. Kandidaten liker å gå utenfor komfortsonen og kommer til å nå langt. Det er tydelig at kandidaten har et ønske om å lære mer og tar tilbakemeldinger konstruktivt for å kunne bruke dette i sitt eget lederskap. Kandidaten er fremdeles ung, men har bevist gjennom sine egenskaper at kandidaten kan påta seg nye utfordringer og lederoppgaver med stor autoritet og engasjement».

Kine Stirler Alm har tidligere også blitt topp 10 i E24s kåring av unge ledertalenter i 2015. Men allerede i 2011 ble hun utpekt som et ledertalent da hun gikk av med seieren i Adeccos aller første konsernsjefkampanje, der hun blant 1700 toppstudenter landet over gikk av med seieren og fikk sommerjobben som toppleder i Adecco, og en månedslønn på 100.000. I 2012 var hun tilbake i konsernet som leder for Adeccos største distriktskontor på Lillestrøm, før hun ble distriktssjef i 2014. Siden juli 2015 har hun vært leder for Adecco Helse, et viktig satsningsområde for konsernet.

6 verdifulle erfaringer du får av å spille dataspill12.12.2017 08:00Blogginnlegg

Da spillkonsollene ATARI og Commodore 64 ble populære på begynnelsen av 80-tallet var jeg veldig ung. På den tiden var spillindustrien liten, og de som spilte var ofte ganske nerdete. Med tiden har dette utviklet seg enormt, og ordet «nerd» er ikke lenger negativt ladet. E-sport har heller blitt en milliardindustri for alle aldersgrupper. Jeg brukte mye tid på dataspill i oppveksten, og fortsatte med dette da jeg selv fikk barn.

Ensomt på toppen29.11.2017 08:00Blogginnlegg

Oscar Wilde sa en gang: «Det er bare én ting i verden som er verre enn at folk snakker om en, og det er at folk ikke snakker om en». Som øverste sjef i en bedrift er det nærmest umulig å ikke bli snakket om, men kanskje mer interessant – hvor lett er det å være seg selv? Hvordan sikre at en styrer skuta med stødig hånd uten å miste seg selv? La oss se litt nærmere på denne topplederrollen, samtidig som vi lar Oscar Wilde styre overskriftene.