ACCIONA søker innovatører

Gjennom sitt I'MNOVATION-program inviterer ACCIONA start-ups fra hele verden til å presentere sine innovative løsninger innen fornybar energi, vann og bærekraftig infrastruktur.

Selskapet søker etter løsninger på og teknologipartnere til forretningsområder der det ser vekstpotensial knyttet til digital transformasjon og kampen mot klimaendringene. Frist for å melde seg på er 20. oktober, og all informasjon om påmelding, innovasjonsområdene og prosessen finnes her: https://www.imnovation.com.

ACCIONA har definert en rekke områder hvor de ønsker innspill; generere, lagre og bruke fornybar energi, forbedre bærekraften for byer og styrke nye aktører innen distribuert kraftproduksjon. Elektriske kjøretøy, lenger levetid for batterier, nettverksstyring og stabilitetstjenester er alle aktuelle utfordringer det pekes på. Også innenfor avansert drift og vedlikehold ønsker ACCIONA bistand til å utvikle systemer for eksempelvis sanntidsovervåking og styring av utstyr som bidrar til å forbedre yrkessikkerheten, samt produktivitet i infrastrukturarbeid og flyplassanlegg.

Første uken i desember velger ACCIONA ut de beste forslagene som får finansiering. Selskaper som deltar vil ha muligheten til å jobbe med å utvikle pilotprosjektet sammen med ACCIONA i omtrent tre måneder for å undersøke løsningenes levedyktighet i reell skala. Når denne perioden er over, vil lederne av ACCIONAs forretningsenheter vurdere å signere kommersielle eller strategiske avtaler på lokalt eller internasjonalt nivå.

Om I'MNOVATION

Selskapets I'MNOVATION Start-up innovasjonsprogram ble etablert i 2017. Siden den gang har mer enn 300 start-ups over hele verden presentert teknologiløsninger som svar på utfordringene selskapet møter i sine forretningsenheter (bygg, energi, service, vann, industri og bedrift). To av tre selskaper som har utviklet pilotprosjekter sammen med ACCIONA-team de siste to rundene, har endt opp med å signere kommersielle avtaler og fortsatt samarbeidet.

I 2018 ble ACCIONAs innovasjonsprogram anerkjent av EU-kommisjonen som et av de mest innovative bedriftsprogrammene.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.I'MNOVATION Start-up innovasjonsprogramVideokanal

ACCIONA er en ledende leverandør av bærekraftige infrastrukturløsninger og fornybare energiprosjekter over hele verden. Tjenestetilbudet omfatter hele verdikjeden, fra design og utbygging til drift og vedlikehold. Selskapet har over 37 000 ansatte i mer enn 40 land, og har forpliktet seg til å bidra til økonomisk og sosial utvikling i de samfunnene selskapet arbeider. ACCIONA har som mål å være ledende i overgangen til en lavkarbonøkonomi gjennom å jobbe etter kriterier for kvalitet og innovasjonsprosesser, og på den måten oppnå effektiv ressursbruk og miljøhensyn i alle sine prosjekter.

I Norge er ACCIONA tilstede gjennom sin infrastrukturdivisjon. Som en del av et Joint Venture med det italienske entreprenørselskapet Ghella, ble ACCIONA i 2015 tildelt hoveddelen av tunnelarbeidet på Follobanen, det største samferdselsprosjektet i Norge. Høsten 2018 signerte Nye Veier kontrakt med Acciona om byggingen av E6 Ranheim–Værnes. Byggestart ultimo 2019.