ABBABB

ABB, Bellona og Bremnes Seashore lanserer miljøvennlig pilotprosjekt for lakseoppdrett

Teknologiselskapet ABB, miljøorganisasjonen Bellona og sjømatprodusenten Bremnes Seashore lanserer under AquaNor et samarbeid for å realisere en fullelektrisk oppdrettslokalitet.

Sammen skal partnerne sette sammen løsninger som driver fôrflåte, arbeids- og lokalitetsbåter og kraftkrevende utstyr med ren strøm fra land.

På lanseringen får du høre partnerne fortelle om teknologien, hvordan det skal gjøres i praksis og hva det har å si for miljø, arbeidsmiljø og klimagassutslipp fra oppdrettsnæringen og Norge. Vi avslutter lanseringen med å åpne for spørsmål om prosjektet fra publikum.

Tid: Torsdag 22. august kl. 13.00

Sted: AquaNor-messen i Trondheim, Møterom VIP i Hall A/Meeting room VIP in Hall A

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er en banebrytende teknologileder med et omfattende tilbud innen digitalisering. Med over 130 års innovasjonshistorie er ABB i dag ledende innen digitalisering med fire kundeorienterte, globalt ledende virksomheter: Electrification, Industrial Automation, Motion samt Robotics & Discrete Automation, som støttes av den felles digitale plattformen ABB AbilityTM. ABBs markedsledende virksomhet Power Grids vil overdras til Hitachi i 2020. ABB er tilstede i over 100 land med rundt 147 000 ansatte. www.abb.no