Gir advokattjenester verdt mer enn to millioner kroner

Advokatfirmaet BAHR velger å gi advokattjenester til en verdi av mer enn 2 millioner kroner til Redningsselskapet.

SAMARBEIDER MED RS: f.v. Lene E. Nygård advokatfullmektig i BAHR, Beret Sundet partner i BAHR, Eyvinn Rudjord Helgevold juridisk rådgiver og styresekretær i Redningsselskapet, Rikke Lind generalsekretær i Redningsselskapet, Rolf Johan Ringdal partner i BAHR, Richard Sjøqvist partner og styreleder i BAHR, og Morten P. Smørdal Managing Partner i BAHR.

Dette skjer i form av vederlagsfrie advokattjenester for 1 million kroner per år, med rabatt på ytterligere tjenester. Avtalen gjelder i første omgang for en toårsperiode.

RS har fra tid til annen behov for juridisk bistand i sin virksomhet. BAHR ønsker å bidra med juridisk kompetanse og erfaring for å fremme RS’s arbeid og målsetninger. BAHR er et ledende norsk advokatfirma innenfor forretningsjus, og som ble etablert i 1966. De har i dag rundt 200 medarbeidere som yter bistand til norske og utenlandske virksomheter og offentlige myndigheter.

-Vi er en organisasjon som lever av innsamlede midler og støtte fra medlemmer og myndigheter. Det gjør at vi hele tiden må søke gode samarbeidspartnere som ønsker å gi mer enn de tar. Denne avtalen er et eksempel på at advokatfirmaet Bahr ser det som verdifullt å gi av sin kompetanse til en organisasjon som vår, sier generalsekretær Rikke Lind i Redningsselskapet.

Ser frem til samarbeidet
Partene ønsker å etablere et levende samarbeid, med gjensidig bidrag av innsikt, kompetanse og engasjement og utveksling av kontakter og kunnskap innenfor rammen av avtalen som nå er inngått. BAHR ønsker også å bruke Redningsselskapets nye kurs og kompetansesenter RS Noatun i Horten som fremtidig møteplass for sine ansatte og samarbeidspartnere.

-Vi er stolt og glade for å bidra med våre tjenester inn i en organisasjon som tar samfunnsoppdraget sitt så alvorlig som Redningsselskapet. For oss er det viktig å kunne bidra med det vi kan best som er juridiske tjenester. Samtidig skaper vi engasjement internt og eksternt for alt Redningsselskapet står for. Vi ser frem til dette samarbeidet, sier Managing Partner i BAHR, Morten P. Smørdal.

Våre 1.500 redningsmenn og -kvinner bemanner 50 redningsskøyter langs hele kysten og på de to største innsjøene. Vi er som regel de første på stedet når uhellet er ute, og har som ambisjon å aldri være lenger unna deg enn en time. Redningsselskapet visjon er "Ingen skal drukne".