99,8 prosent av Vings flyseter fulle i juli

Det ustabile sommerværet har satt fart på nordmenns bestilling av reiser til Middelhavet, og i sommer har Vings fly stort sett vært fulle. I juli var det kun 154 tomme seter, noe som tilsvarer et belegg på 99,8 prosent.

Regn og dårlig vær over store deler av landet har ført til at svært mange nordmenn har lagt ferien til Syden i sommer.

– Juli ble en rekordmåned når det gjelder belegg på flyene våre, vi må helt tilbake til 2013 for å finne et bedre resultat for samme måned. Det er veldig gøy å se at reisene våre er så etterspurte og at nordmenn er like reiseglade som alltid, sier Tonje Løkaas Fossum, kommunikasjonsdirektør i Ving.

Og det ser ikke ut som trenden kommer til å snu med det første. I august er allerede 96 prosent av Vings reiser solgt, og i september er hele 80 prosent av reisene revet bort. I tillegg er det solgt 4 % flere reiser til kommende vinter enn på samme tid i fjor.

Hvis du fortsatt vil reise til varmere strøk i august og september er det størst sjanse for å finne ledige seter til Mallorca, Kypros, Kreta eller Rhodos.