9 av 10 sommerreiser fra Alta er allerede solgt

Hele 9 av 10 av alle sommerreisene fra Alta er allerede solgt hos Apollo, og direkteruten til Kreta er storfavoritten.

- I fjor gikk mange glipp av solen fordi de ventet for lenge med å bestille, og det virker det som om mange har lært av. Nordmenn tar ikke tar sjansen på det norske sommerværet en sommer til, mener Marcus Lundgren, Salgs- og markedssjef iApollo.

- Å ja, her går sommersalget unna! Altaværingene er veldig glade i Hellas, og med direkterute til Kreta er det ingen tvil om hvilket reisemål som er mest populært. Vi ser også en økende etterspørsel rundt reiser til Kroatia og mer eksotiske reisemål, sier Hege Kristin Hilton, daglig leder i G Travel Alta.

Svakere krone gir økt salg av pakkereiser

Lundgren i Apollo mener at også den svake kronen og en noe svakere økonomi gjør at flere sikrer seg en pakketur, slik man så under finanskrisen i 2008.

Sammen med flyselskapet Novair, spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.