850.000 så Liverpool vinne mot Barcelona på TV 2

Over 850.000 seere så den dramatiske avslutningen av kampen mellom i Liverpool og Barcelona på TV 2 og TV 2 Sumo i går kveld.

Ellevill stemning på Anfield etter kampen i går kveld. Foto: NTB/Scanpix

I snitt fulgte 607.000 seere hele semifinalen på hovedkanalen TV 2 i går kveld. Dette ga kampen en andel på 56,5 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 50,1 prosent blant alle TV-seerne.

- TV 2 har hatt som uttalt mål å styrke interessen for Champions League i Norge, og utvikle produktet ytterligere. Der føler jeg vi er på god vei - og den drahjelpen vi får på Anfield i går er uvurderlig. Det var en kamp for evigheten, forteller sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.

392.000 seere så starten av kampen, og underveis økte seertallene gradvis på både TV 2 og TV 2 Sumo. På det meste fulgte 785.000 seere kampen på TV 2, og i tillegg fulgte 72.000 kunder på TV 2 Sumo de dramatiske sluttminuttene av kampen.

- Dette var en uforglemmelig fotballkveld som fortjente et stort publikum. Det å få dele denne magien med over 850.000 seere på det meste er uhyre inspirerende for alle involverte i TV 2 Sporten. Nå ønsker vi Viasat lykke til med sin semifinale i kveld og så sees vi igjen på finalen i Madrid 1. juni. Det er årets største kamp på TV 2 og vi mobiliserer for fullt inn mot denne spesielle anledningen, sier Vegard Jansen Hagen.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Gullruten, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Ellevill stemning på Anfield etter kampen i går kveld. Foto: NTB/Scanpix

TV 2 og Netflix går sammen om TV-serie med Oslo-avtalen fra 1993 som bakteppe9.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

I dag ble det klart at TV 2, sammen med streamingtjenesten Netflix og den Israelske kringkasteren HOT, setter i gang spenningsserien med arbeidstittel «What happened in Oslo». Seriens utgangspunkt er en kidnapping av en ung norsk jente i Sinaiørkenen, med koblinger til forhandlingene mellom Israel og palestinerne i Oslo i 1993. Serien produseres av norske Monster Scripted, i samarbeid med israelske Drama Team.