835.000 så Helene vinne «Skal vi danse»

Da Helene Olafsen og Jørgen Nilsen ble kåret til vinner av «Skal vi danse» var det 835.000 seere som så på TV 2. Og både «Farmen», «God kveld Norge» og «Vårt lille Land» satte sesong-rekord i helgen!

SKAL VI DANSE-VINNERE: Helene Olafsen (27) og Jørgen NIlsen (27) stakk av med seieren etter stemmerekord. Foto: Thomas Reisæter, TV 2

I snitt var det 704.000 seere fikk med seg finalen av «Skal vi danse» på TV 2. Dette er det beste seertallet for en finale siden 2014. Samtidig satte flere av TV 2 sine programmer sesongrekord i helgen.

- Det ble en festkveld på «Skal vi danse» lørdag. I tillegg til et forrykende show og en nervepirrende finale ble det både stemmerekord og seerrekord og den mest sette finalen siden 2014. Totalt sett ble det en veldig sterk helg for TV 2 og «Farmen» satte igjen ny sesongrekord på søndag med 770.000 seere. Det samme gjorde «God kveld Norge» med årsbeste på 539.000 seere, sier Jarle Nakken som er programredaktør i TV 2.

Også «Vårt lille land» leverte årsbeste med hele 555.000 seere.

- TV 2 har en fantastisk høst og vi har hatt seerrekorder på mange av de største konseptene våre, og vi har i tillegg lykkes i å  startet opp nye prosjekter som «Otto har fått nok» og «Truls a la Hellstrøm» som har gått rett inn på topplistene våre. Fokuset de siste årene har vært å styrke kvaliteten og levere Norges beste innhold til seerne. Denne satsingen bærer nå frukter, kommenterer Jarle Nakken.

Seertall på TV 2 i helgen:

Fredag:

The Voice: 471.000 seere (andel 40,9% i P20-49 og 33,9% i P12+)

21-nyhetene: 387.000 seere (andel 23,6% i P20-49 og 25,8% i P12+)

Sportsnyhetene: 356.000 seere (andel 25,2% i P20-49 og 25,6% i P12+)

Senkveld: 540.000 seere (andel 45,3% i P20-49 og 44% i P12+)

Sølvrekka: 176.000 seere (andel 32,8% i P20-49 og 25% i P12+)

Lørdag:

Skal vi danse: 704.000 seere (andel 48,3% i P20-49 og 49,4% i P12+)

– BESTE FINALETALL FOR SVD SIDEN 2014

21-nyhetene: 497.000 seere (andel 39,5% i P20-49 og 36% i P12+)

Sportsnyhetene: 501.000 seere (andel 40,4% i P20-49 og 36,4% i P12+)