7 av 10 sommerreiser fra Kristiansund er allerede solgt

Over halvparten av alle sommerreisene fra Kristiansund er allerede solgt. Nå spår Norges største arrangør av feriereiser til Hellas færre restplasser til sommeren, som følge av fjorårets elendige sommer og Kretas økende popularitet.

- I fjor gikk mange glipp av solen fordi de ventet for lenge med å bestille, og det virker det som om mange har lært av. Nordmenn tar ikke tar sjansen på det norske sommerværet en sommer til, mener Marcus Lundgren, Salgs- og markedssjef iApollo.

- Nordmøringene er generelt litt trege med å bestemme seg, men det er ingen tvil om at de er lojale og trofaste mot produktet: Kreta er og forblir storfavoritten. Vi merker at de som har vært der før gjerne reiser tilbake, men det er også et reisemål som nærmest selger seg selv blant nyreisende, sier Ragnhild Stokke i Bennett Ferie Kristiansund.

Svakere krone gir økt salg av pakkereiser

Lundgren i Apollo mener at også den svake kronen og en noe svakere økonomi gjør at flere sikrer seg en pakketur, slik man så under finanskrisen i 2008.