7 av 10 sommerreiser fra Ålesund er allerede solgt

Over halvparten av alle sommerreisene fra Ålesund er allerede solgt hos Apollo. Nå spår Norges største arrangør av feriereiser til Hellas færre restplasser til sommeren, som følge av fjorårets elendige sommer og at «alle» vil til Kreta og Kroatia.

- I fjor gikk mange glipp av solen fordi de ventet for lenge med å bestille, og det virker det som om mange har lært av. Nordmenn tar ikke tar sjansen på det norske sommerværet en sommer til, mener Marcus Lundgren, Salgs- og markedssjef iApollo.

- Kreta topper listen, men det er Kroatia som øker mest i popularitet. Det virker rett og slett som om «alle» vil til Kroatia i år! Det er allerede helt fult på 2 ukers turene i hele juli og vi begynner å bli utplukket på hotell, så drømmer man om en kroatisk sommer lønner det seg å være rask, sier Tanja Ness, selger hos Ticket Ålesund.

Det er derimot ingen grunn til panikk dersom man ikke har sikret seg sommerferien enda: Næss forsikrer om at det fortsatt finnes mange muligheter.

- Kom innom, sammen finner vi garantert noe bra, smiler hun.

Svakere krone gir økt salg av pakkereiser

Lundgren i Apollo mener at også den svake kronen og en noe svakere økonomi gjør at flere sikrer seg en pakketur, slik man så under finanskrisen i 2008.

Dette er topplisten fra Ålesund:

1. Kreta
  2. Kroatia
  3. Rhodos
  4. Bulgaria

Sammen med flyselskapet Novair, spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.