6 av 10 sommerreiser fra Molde er allerede solgt

4.5.2016 14:04 | Apollo

Over halvparten av alle sommerreisene til Kreta fra Molde er allerede solgt hos Apollo. Nå spår Norges største arrangør av feriereiser til Hellas færre restplasser til sommeren som følge av fjorårets elendige sommer, svekket krone og økende popularitet.

- I fjor gikk mange glipp av solen fordi de ventet for lenge med å bestille, og det virker det som om mange har lært av. Nordmenn tar ikke tar sjansen på det norske sommerværet en sommer til, mener Marcus Lundgren, Salgs- og markedssjef iApollo.

Hos Bennett Centrum Reisebyrå i Molde merker de også trykket på salget av sommerreiser:

- Sommersalget går fort unna, og særlig Kreta selger godt. Det er ingen tvil om at folk elsker Hellas! Reisemålet i seg selv er jo fantastisk, i tillegg er det mange gode hotell å velge i mellom. Men hvis man er en av de mange som ønsker å reise hit lønner det seg å være rask, sier Gunn Line Hollingsholm.

Svakere krone gir økt salg av pakkereiser

Lundgren i Apollo mener at også den svake kronen og en noe svakere økonomi gjør at flere sikrer seg en pakketur, slik man så under finanskrisen i 2008.