5,1 milliarder til KLPs kunder

30.6.2016 14:19 | KLP

KLPs kunder med offentlig tjenestepensjon får 5,1 milliarder kroner tilbakeført til sine premiefond.

KLPs generalforsamling vedtok i mai at det skal tilbakeføres et overskudd til pensjonskundene på 5,1 milliarder kroner. KLP er et gjensidig eiet selskap, noe som betyr at pensjonskundene også er selskapets eiere. Overskuddet i KLP overføres derfor direkte til kundenes egne premiefond.

- Overskuddet fra KLP kan brukes til å betale fremtidig pensjonspremie med, og vil over tid bidra til å gjøre pensjonskostnadene lavere. Dette er et viktig bidrag til å styrke likviditeten i mange kommuner, sier konsernsjef Sverre Thornes i KLP.

Fylkesvis fordeling (kommuner og fylkeskommuner)
Tall i millioner kroner

1975

Bedrift

508

NB: KLP oppgir kun tilbakeført beløp pr. fylke. Dersom dere har spørsmål om beløp tilbakeført til en enkelt kommune, må dere kontakte kommunen direkte. Vi har ikke anledning til å oppgi tall for enkeltkunder.

For mer informasjon, kontakt:
Peder Ullevold, informasjonsrådgiver KLP
Telefon: 908 89 734 eller e-post: peder.ullevold@klp.no