5 tips - Slik får du mer reise for pengene i sommer

Her er 5 insider-tips til hvordan du kan gjøre et feriekupp

TUI Norge - Gjør et feriekupp i sommer

- Vi som jobber i reiselivsbransjen reiser nok mer enn de fleste, og vi er akkurat like opptatt av gode tilbud som alle andre. Her er noen av våre beste tips for hvordan du kan få enda mer ut av feriebudsjettet, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

1. Gjør feriekjøpet i ukedagene

- Reisebransjen opererer etter prinsippet om tilbud og etterspørsel, og prisene styres av en automatisk algoritme som tilpasser priser etter etterspørselen. Ettersom det er flere som bestiller ferien sin i helgene, så er det altså større sannsynlighet for at drømmeferien din synker i pris i ukedagene.

2. Reis utenom høysesong

- Det kan være mye å spare dersom du har mulighet til å reise utenom skolenes ferie og fellesferien. Særlig er april, mai, oktober og november spesielt gunstige prismessig. Det er heller ikke uvanlig å finne veldig gode tilbud i denne perioden.

3. Velg mindre destinasjoner

- Dersom du som mange andre kun har mulighet til å reise i skolenes ferier så vil jeg anbefale deg å se på mindre destinasjoner. De aller mest populære destinasjonene kan ofte være litt dyrere enn andre, både hva gjelder hotell og prisnivået på reisemålet. For eksempel er det ekstra gode priser til Tyrkia, Kypros, Bulgaria og Montenegro i sommer.

4. Følg med på kampanjer og tilbud

- Reiseoperatørene har tilbud og kampanjer med jevne mellomrom, det kan derfor være lurt å holde et øye med annonser i sosiale medier, meld deg på nyhetsbrev og sjekk hjemmesiden til ulike reiseselskaper med jevne mellomrom. De beste tilbudene blir raskt revet vekk, så det er lurt å være rask hvis det rette tilbudet dukker opp.

5. Ha en ide om hva du vil ha og spør

- Produkttilbudet har aldri vært bredere, og det er ikke alltid man vet akkurat hvor man vil eller hvilket hotell som passer deg best, de aller fleste reisearrangører har chat, DM, epost eller kundeservice på telefon – Så ikke nøl med å ta kontakt for å få råd og til å finne de beste prisene på akkurat det du ønsker.

TUI Norge - Gjør et feriekupp i sommer

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

TUI Care Foundation samarbeider med IFAW for å forhindre ulovlig elefantjakt i Kenya20.2.2019 08:00:00 CETPressemelding

• Med støtte fra TUI Care Foundation implementerer IFAW ny teknologi for å beskytte elefantpopulasjoner i Tsavo-området. •Sammen med Kenya Wildlife Service og lokalsamfunnet, vil IFAWs tenBoma-initiativet hjelpe lokale voktere med å samle inn, behandle og analysere data. • Initiativet tilbyr opplæring og mentorskap for 130 voktere fra Kenya Wildlife Service og lokalsamfunnet slik at de kan bruke den innsamlede dataen til handling som effektivt kan beskytte dyrelivet og lokalsamfunnet.

Opplevelser og følelser spiller hovedrollen i TUIs nye kampanje11.1.2019 08:00:00 CETPressemelding

Helt siden navnendringen for 2 år siden har TUIs Nordiske markedsavdeling jobbet med å ivareta merkevarekjennskapen i Norge, noe de har lykkes med. TUIs merkevarekjennskap ligger i dag høyere enn kjennskapen til Star Tour før navneendringen. Nå tar selskapet neste steg i sin kommunikasjonsstrategi og det er gode opplevelser, ekte relasjoner og følelser som står i sentrum. Fra januar 2019 tas det nordiske konseptet ut i hele Europa – Uansett hvem du er og hvor du vil reise, så har TUI en reise for deg.