5 tips - Slik får du mer reise for pengene i sommer

Her er 5 insider-tips til hvordan du kan gjøre et feriekupp

TUI Norge - Gjør et feriekupp i sommer

- Vi som jobber i reiselivsbransjen reiser nok mer enn de fleste, og vi er akkurat like opptatt av gode tilbud som alle andre. Her er noen av våre beste tips for hvordan du kan få enda mer ut av feriebudsjettet, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

1. Gjør feriekjøpet i ukedagene

- Reisebransjen opererer etter prinsippet om tilbud og etterspørsel, og prisene styres av en automatisk algoritme som tilpasser priser etter etterspørselen. Ettersom det er flere som bestiller ferien sin i helgene, så er det altså større sannsynlighet for at drømmeferien din synker i pris i ukedagene.

2. Reis utenom høysesong

- Det kan være mye å spare dersom du har mulighet til å reise utenom skolenes ferie og fellesferien. Særlig er april, mai, oktober og november spesielt gunstige prismessig. Det er heller ikke uvanlig å finne veldig gode tilbud i denne perioden.

3. Velg mindre destinasjoner

- Dersom du som mange andre kun har mulighet til å reise i skolenes ferier så vil jeg anbefale deg å se på mindre destinasjoner. De aller mest populære destinasjonene kan ofte være litt dyrere enn andre, både hva gjelder hotell og prisnivået på reisemålet. For eksempel er det ekstra gode priser til Tyrkia, Kypros, Bulgaria og Montenegro i sommer.

4. Følg med på kampanjer og tilbud

- Reiseoperatørene har tilbud og kampanjer med jevne mellomrom, det kan derfor være lurt å holde et øye med annonser i sosiale medier, meld deg på nyhetsbrev og sjekk hjemmesiden til ulike reiseselskaper med jevne mellomrom. De beste tilbudene blir raskt revet vekk, så det er lurt å være rask hvis det rette tilbudet dukker opp.

5. Ha en ide om hva du vil ha og spør

- Produkttilbudet har aldri vært bredere, og det er ikke alltid man vet akkurat hvor man vil eller hvilket hotell som passer deg best, de aller fleste reisearrangører har chat, DM, epost eller kundeservice på telefon – Så ikke nøl med å ta kontakt for å få råd og til å finne de beste prisene på akkurat det du ønsker.

TUI Norge - Gjør et feriekupp i sommer

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje og åpner 20 nye hoteller i 11 land16.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

TUI gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia. Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.