Nokas i Danmark har fått de to sikreste tellesentralene i Europa

22.12.2016 15:29 | NOKAS

- Det er med glede og stolthet vi nå kan offentliggjøre at Nokas sine nye tellesentraler i Danmark har blitt sertifisert i henhold til sikkerhetsbransjens standard DS3999. Nå har Nokas de to best sikrede tellesentralene i hele Europa, sier en fornøyd Nokas sjef i Danmark, Peter Junge.

Begge tellesentralene er utstyrt med det mest moderne sikkerhetutstyret som er å oppdrive.

- Via sertifiseringen kan vi nå dokumentere at både våre kunders verdier og våre ansattes sikkerhet er ivaretatt på beste måte. Nå er vi klare til å vokse videre i det danske markedet på en sikker og effektiv måte, sier Junge.

Nokas opererer nå fra en totalt nybygget verdihåndteringssentral vest for Storebælt utenfor Århus. I tillegg har Nokas modernisert Den Kgl. Mønts tidligere bygning i Brøndby i nærheten av København. Ombygningen i Brøndby har pågått siden 2015. Her ligger også administrasjonen for den danske delen av virksomheten.

- Kontantene vil bestå i lang tid fremover, og vi har klare forretningsmessige mål om å gå lenger inn i verdikjeden i det danske kontanthåndteringsmarkedet. Med våre to nye moderne tellesentraler i Danmark er vi klare til å ta nye markedsandeler mer enn noengang, sier konsernsjef i Nokas Heine Wang.

Ådne Mauritzen

Nokas er et ledende sikkerhetskonsern med virksomhet i Norge, Sverige og Danmark. Selskapet ble etablert i 1987 og forventer i 2016 en omsetning på ca. NOK 4,6 milliarder. Nokas konsernet har ca. 7900 medarbeidere fordelt på 3 divisjoner: Cash Handling, Security og Systems. Vi leverer sikkerhets- og kontanthåndteringsløsninger til kunder i hele Norden. Som totalleverandør spenner våre leveranser seg fra vakttjenester, tekniske sikkerhetsløsninger, industri- og sikkerhetsberedskap til verdi- og kontanthåndtering.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.Besøk vårt presserom