Eventyrlig vekst for Nokas i Sverige

Bare i 2017 har Nokas rekruttert over 1000 nye medarbeidere og sikret seg nye avtaler for rundt 600 millioner SEK.

Eventyrlig vekst for Nokas i Sverige.Ved utløpet av 2017 vil 4500 medarbeidere ha Nokas som arbeidsgiver i Sverige med en årsomsetning på ca. 2 milliarder NOK.

Tidligere i år overtok Nokas det som omtales som Sveriges største sikkerhetsoppdrag, nemlig sikkerhetskontrollen på Arlanda. Samtidig startet Nokas også den omfattende sikkerhetsleveransen til Saab-konsernet, både i Sverige og en rekke andre steder i verden.

Nå har Nokas sikret seg to nye store kontrakter i Stockholms-regionen hvor Nokas skal levere vakttjenester til Stockholm Stad og parkeringstjenester til Stockholm Parkering. Disse to kontraktene alene representerer en årlig omsetning på rundt 100 millioner SEK.  I tillegg kommer en rekke andre nye avtaler som til sammen betyr at Nokas i år fyller på med nye kontrakter for rundt 600 millioner SEK i Sverige.

- Strategien vi har lagt for ekspansjon i Sverige bærer nå frukter, sier konsernsjef Heine Wang. Vi er offensive i markedet og lykkes fordi vi klarer å levere høyt kvalifiserte tjenester til konkurransedyktige priser. I tillegg har vi skapt et konkurransefortrinn ved at vi kan levere et bredere spekter av sikkerhetsprodukter og tjenester enn våre konkurrenter inn i samme avtale. Det betyr besparelser både for kundene og oss.

1000 nye medarbeidere i 2017
Den kraftige veksten medfører at Nokas bare i år kommer til å ansette mer enn 1000 nye medarbeidere i Sverige.  – Kontrakten med Stockholm Stad og Stockholm Parkering alene, vil sysselsette nærmere 200 medarbeidere.  Ved utløpet av 2017 vil 4500 medarbeidere ha Nokas som arbeidsgiver i Sverige med en årsomsetning på ca. 2 milliarder NOK, og dette er bare begynnelsen. Med så stor vekst er det en spennende utfordring å få tak i nok kvalifisert arbeidskraft, men dette har vi lagt gode planer for, sier Heine Wang.