30. mai kommer de nye sedlene

Nye 100- og 200-kronesedler vil være i sirkulasjon fra 30. mai 2017. Deretter vil det ta minst ett år før nye 50- og 500-kronesedler gis ut, i følge Norges Bank. Allerede i morgen ettermiddag kan forbrukerne ta ut nye sedler på en rekke Nokas minibanker i de store byene.

Nye 100- og 200-kronesedler vil være i sirkulasjon fra 30. mai 2017. Samme ettermiddag er de nye sedlene tilgjengelige i en rekke Nokas minibanker. (Foto: Norges Bank)

100- og 200-kronesedlene blir tilgjengelige ved Norges Banks sentralbankdepoter i Tromsø, Trondheim, Bergen, Stavanger og Oslo fra kl. 14 den 30. mai.

Samme ettermiddag er Nokas på plass med nye sedler i en rekke egne minibanker i flere store byer:

Nokas Wincor - Jernbanetorget - Oslo
Nokas Deli De Luca - Torggata Arbeidersamfunnets Plass 1- Oslo
KO 7-ELEVEN, Torggata 25 - Oslo
KO DELI DE LUCA KARL JOHAN- Karl Johansgate 33 - Oslo
Nokas Kvadrat - Sandnes
Nokas 7-Eleven Byterminalen - Stavanger
Nokas Narvesen Sandnes Rutebilstasjon
Sletten senter - Bergen
Narvesen Ole Bull - Bergen
7-eleven Hui hjørnet - Bergen
7-eleven Støletorget - Bergen
7-eleven Engen - Bergen
Deli de luca Torggaten - Bergen
7-eleven Christiesgt. - Bergen
Matkroken Nygårdsgaten - Bergen
Nokas Trondheim Torg - Trondheim
Nokas Nerstranda - Trondheim.

Øvrige minibanker vil suksessivt bli fylt opp av nye sedler etter normal fyllefrekvens. Det betyr at flesteparten av minibankene Nokas betjener, har nye sedler i løpet av ca en ukes tid.