4 000 husstander får ny postadresse

4 000 husstander og 1 000 bedrifter får nye postnummer eller nytt poststedsnavn 1. oktober 2017. Størst er endringene i Elverum. Alle som berøres, får informasjon innen 1. august.

Dette er de viktigste endringene for postnummer og poststedsnavn:

• Elverum får en del endringer, deriblant to nye postnummer.
  • 8328 Storemolla endrer navn til 8328 Stormolla.
  • 3666 Tinn Austbygd, et postnummer kun for postbokser, endres til 3666 Atrå. 3650 Tinn Austbygd endres ikke.
  • Postboksadressene på Posten og Brings nye logistikksenter i Trondheim får nytt navn: Torgarden, som skal benyttes etter postboksnummeret.
  • Noen postnummer som ikke lenger er i bruk opphører.

Endringene skjer for å få en så effektiv postdistribusjon som mulig, eller etter ønsker fra kommuner, organisasjoner, velforeninger eller kunder som på grunn av lokale eller historiske forhold ønsker å endre sin postadresse. 1. oktober er fast endringsdato for postnummer og poststedsnavn i Norge.

Viktig med riktig postadresse

Riktig adresse gir bedre kvalitet på postleveringen. Posten oppfordrer derfor kundene om å informere sine forbindelser om ny postadresse. Det er også viktig at postkassen er tydelig merket med navn på alle som bor i husstanden.

Detaljert oversikt over alle endringene vil bli lagt ut på bring.no i uke 39. Endringene vil være tilgjengelig på Postens adresse- og postnummersøk fra 1. oktober.