38 PROSENT BÆREKRAFTSMERKET MOTE HOS KAPPAHL

1.7.2016 08:00 | KappAhl

På ett år har KappAhl økt sin andel bærekraftsmerket mote med seksti prosent, fra totalt 24 til 38 prosent.

– Vårt målrettede arbeid med bærekraft gir resultater, sier en fornøyd konsernsjef Danny Feltmann, som samtidig understreker at arbeidet fortsetter ufortrødent.

– Målet er å øke andelen bærekraftsmerket mote i våre butikker hvert år. Det er et prioritert mål for KappAhl å få flere bærekraftige plagg i kundenes garderober. Nå er arbeidet kommet et langt skritt videre. 38 prosent av sortimentet er i dag bærekraftsmerket, sammenlignet med for ett år siden da tilsvarende tall var 24 prosent.

– Dette er riktig vei å gå for å skape en langsiktig bærekraftig virksomhet, sier KappAhls konsernsjef Danny Feltmann og fortsetter:
– Bærekraft og lønnsomhet er to sider av samme sak for oss. I 2020 skal all bomull hos KappAhl være bærekraftig og allerede i dag er bomullen for eksempel i KappAhls herreskjorter og i barnekolleksjonen Kaxs 100% bærekraftig. Dessuten er alle plagg i barnekolleksjonen Newbie bærekraftsmerket.

KappAhls målbevisste bærekraftsarbeid er samlet under konseptet ”Future Friendly Fashion”. Her jobbes det med alt fra materialvalg, vannforbruk og redusert bruk av kjemikalier til klespleie og tekstilinnsamling – for å nevne noe.

Mer informasjon om KappAhls bærekraftsarbeid finnes på våre hjemmesider under ”Vårt ansvar”.

For mer informasjon:
Fredrika Klarén, bærekraftssjef. Tlf. +46 704-71 55 58.
Danny Feltmann, konsernsjef. Tlf. +46 31-771 56 61.

For bilder og selskapsinformasjon:
Annelie Lindvall Brunsvik, presseansvarlig KappAhl Norge.Tlf. 930 28 095, annelie.lindvall@kappahl.com

KappAhl vil skape prisgunstig mote med god kvalitet – produsert med respekt og omsorg for mennesker og miljø. I dag er 38% av selskapets produkter bærekraftsmerket. KappAhl grunnlagt 1953 i Göteborg er en av Nordens ledende motekjeder med nærmere 380 butikker i Sverige, Norge, Finland og Polen samt Shop Online. Vår forretningsidé er å tilby prisgunstig mote i egen design alle mennesker. 2014/2015 var omsetningen 4,6 milliarder SEK og antall ansatte cirka 4 000 i åtte land. KappAhl er børsnotert på Nasdaq Stockholm.

Mer informasjon på www.kappahl.no