23. apr: Fatstone TV sender LIVE fra NM i lagfekting

23. april klokken 15.00 sender Fatstone TV LIVE fra finalene i NM i lagfekting der Norges beste klubblag skal kåres!

Helgen 22. 23. april arrangeres det 99ende Norgesmesterskapet i fekting og Fatstone TV sender LIVE fra lagfinalene søndag 23. april.

- Ikke siden Bartosz Piasecki var i OL-finalen i London har norske tv-kanaler dekket norsk fekting. Vi er derfor svært glade for å ha inngått en avtale med Fatstone TV og at det endelig det har kommet en norsk tv-kanal som dekker et større mangfold av norsk idrett, sier generalsekretær i Norges Fekteforbund, Claes H. Bendiksen.

- Norsk fekting er i fremgang og det er lovende for fremtiden at det er så mange ungdomsfektere som også stiller i seniorkonkurransen, sier Bartosz Piasecki.
Selv om sølvvinneren fra London-OL har gitt seg som internasjonal utøver og nå er sportslig leder i Fekteforbundet, stiller han på Bygdø Fekteklubb sitt førstelag på søndagens konkurranse.

Tilstede for å overvære konkurransen og for å overrekke medaljene er også presidenten i Norges Idrettsforbund, Tom Tvedt. Han ser frem til å få en god innføring i idretten og få sjansen til å se fekting på det øverste nivået under et NM i Norge.

– Det er et mål for meg som idrettspresident å være til stede der idretten faktisk drives.  Min kjennskap til fekting er svært liten, og sikkert farget av barndommens Tre Musketerer og fekting med trepinner i skogen. Jeg gleder meg til en solid korrigering, sier idrettspresidenten.

Mesterskapet, som arrangeres av Bygdø Fekteklubb i samarbeid med Norges Fekteforbund, består også av individuelle konkurranser for seniorer og veteraner av begge kjønn. Dette skjer lørdag 22. april og vinnere av dame- og herreklassen i seniorklassen blir belønnet med kongepokaler.

Begge konkurransene finner sted på Bygdøhus i Oslo med gratis inngang for de som ønsker å få med seg hele arrangementet.

Fatstone TV er en landsdekkende TV kanal som nå er tilgjengelig i alle norske Tvhusholdninger og kanalen er i grunnpakken hos alle leverandørene. Endelig en norsk TV kanal som tilbyr annerledes underholdning for de som liker utendørsopplevelser og spennende action og nisjesporter som skating, surfing, freeski, offroad-sykling, MMA, fjellklatring og snowboard. Her kan du finne en liten video om oss.

Fatstone TV finner du her:Canal Digital Satelitt  (22)Canal Digital (38)Telenor Fiber (44)Altibox (46)RiksTV (46)Get (80)

FATSTONE TV KANAL kom på pallen i internasjonal prestisjetung konkurranse1.12.2017 11:46:21 CETPressemelding

Det ble pallplass på den norske action sports TV kanalen Fatstone TV kanal under FICTS sin årlige sammenkomst i Milano. Fatstone TV kanal var nominert til «The Best TV Sports Channel of the World 2017» av IOC sin kultursamarbeidspartner FICTS (The International Federation of Sport Television). Under konferansen i Milano vant Fatstone TV 3 plassen, kun slått av den Russiske TV kanalen Match TV på 1 plass og den Japanske TV kanalen NHK World TV på 2 plass.