37 °C Health Tech

200 teknologi- og helseledere møtes på 37 ° C Health Tech

(Stavanger): – For tredje gang arrangeres den årlige 37°C Health Tech konferansen i Stavanger. Fra 17.-18. juni 2019 møtes teknologi- og helseledere for å diskutere muligheter av teknologi i helsetjenester.

37 °C Health Tech vil samle 200 helseeksperter, forskere, politikere og teknologiledere. I løpet av de to dagene vil de diskutere ny teknologi og helsetjenester som forbedrer diagnosering, behandling og helsetjenesten generelt. Konferansen støttes av Norway Health Tech, Stavanger kommune, Norges forskningsråd, Oslo Cancer Cluster og andre ledere i bransjen.

Norsk helsenæring omsetter for 50 milliarder kroner årlig og forventer en dobling av omsetningen hvert 9. år. Dette har ført til at helsesektoren har blitt ledende innen oppstartsselskaper og entreprenørskap. Idag er 10% av Norges oppstartsvirksomheter innenfor helsebransjen. Dette var et av nøkkelfunnene i Helsenæringens Verdirapport. Rapporten presenteres årlig for å vise utvilkling innen helsevesenet i Norge og gir næringen mulighet til å posisjonere seg riktig i forhold til innovasjon og R&D.

– Teknologi-eksperter og helsepersonell må ha tett dialog og arbeide sammen for å finne effektive løsninger på problemer i helsevesenet. 37 ° C Health Tech er en av de få globale helse- og teknologikonferanser som gir entreprenører, helsevesen, leger og politikere muligheten til å bli kjent med hverandre, diskutere og jobbe sammen. Samarbeid på tvers av sektorer er avgjørende for begge bransjer fremover, sier Arne Hansson Rannestad, grunnlegger og administrerende direktør for 37 ° C Health Tech.

– Som et resultat av de to foregående 37 ° C Health Tech konferansene, har flere norske bedrifter i dag etablert seg i det internasjonale markedet med sine løsninger og innovativ teknologi, sier Rannestad.

37 ° C Health Tech er stolt av å presentere foredragsholdere som Henrik Lund, CEO, Regenics; Kathrine Myhre, administrerende direktør, Norway Health Tech; Bent Høie, helseminister,Helse- og omsorgsdepartementet; Erik M. Hansen, konsernsjef, Helse Vest IKT AS; James Sargent, Managing Partner, RQR Partnere; Christine Sagen Helgø, ordfører i, Stavanger. Hele listen over foredragsholdere er tilgjengelig her.

For intervjuer eller mer informasjon, vennligst kontakt:

Ingrid Helsingen Warner
ingrid.h.warner@leidar.com

Om 37 °C Health Tech

37 °C Health Tech

Helseteknologi - helsevesenets og biovitenskapens fremtid!
37 °C Health Tech Business Conference  er en konferansen som tar sikte på å akselerere innovasjonene og trender som fremmer helsevesenets og biovitenskapens fremtid.
Tema for 37 °C konferansen i 2019 er The Smart Patient.

Det bli keynotes og panel-diskusjoner, venture-session, utstilling, workshops, One-to-One møter og sosialt program.
Norge har et velfungerende helse-vesen, og er et godt sted for utvikling av maskinlæring og kunstig intelligensapplikasjoner for helsesektoren.

Her ser dere programmet https://37degreescelsius.net/program-2019/

Følg pressemeldinger fra 37 °C Health Tech

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra 37 °C Health Tech på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra 37 °C Health Tech