188 mister jobben i Telenor

Telenor legger ned tre avdelinger i henholdvis Stavanger, Steinkjer og Førde. I tillegg reduseres divisjon for bedriftsmarkedet med en femtedel. Totalt mister 188 jobben.

EL og IT Forbundets kommentarer

- Det er en rå og kynisk personalpolitikk fra Telenors side, sier Jan Olav Andersen, leder av EL og IT Forbundet som organiserer ansatte i Telenor.

Telenor varsler at de erstatter 84 av sine medarbeidere på kundeservice i Stavanger og 23 ansatte på kundeservice i Førde med midlertidig ansatte på Rørvik og Kongsvinger. 21 medarbeider ansatte i Steinkjer som jobber med høyhastighets internett mister også jobben. I tillegg kuttes bedriftsdivisjonen med 60 ansatte.

- Vi ser ikke hvordan dette styrker Telenor. De kvitter seg med erfaring, og erstatter noe av den med nyrekrutterte medarbeidere som får 150 000 kr mindre i årslønn. Telenor Norge er ikke et selskap som sliter med inntjeningen, så dette er rett og slett kynisk og feilslått omstilling, sier Andersen.