1,3 millioner så håndballjentene på TV 2

På det meste fulgte over 1,3 millioner seere kvartfinalen mellom Norge og Russland i går kveld. Dette ga TV 2 sin beste dag så langt i år.

Magdeburg, Tyskland: Amanda Kurtovic, Stine Bredal Oftedal, Helene Gigstad Fauske, Sanna Solberg, Kari Brattset Stine Skogrand, Nora Mørk, Katrine Lunde i seiersdans etter seieren i kampen mellom Norge og Russland i Getec Arena. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix

1.084.000 seere så i snitt hele kvartfinalen på TV 2 i går kveld, mens 1.311.000 fulgte kampen på det meste. Dette ga kampen en andel på hele 70,6 prosent blant alle seerne og 71,6 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

- Dette er skyhøye tall - ny rekord under årets VM, og for første gang et snitt på over en million seere. At TV 2 på toppen av dette får sin sterkeste dag så langt i år, er vi selvsagt strålende fornøyde med. Nå gleder vi og resten av Norge oss til fredagens semifinale mot Nederland, sier PR- og mediesjef Jan-Petter Dahl i TV 2.

Også TV 2-nyhetene fikk høye tall i går kveld, da hele 741.000 fulgte 22-nyhetene like etter kampen.

TV 2 sin sterkeste dagsandel så langt i år, endte på hele 37,3 prosent (P12+).

Seertall TV 2 onsdag:

Håp i ei gryte: 160.000 seere (andel 13,2% i P20-49 og 16,2% i P12+)

Håndball-VM: Kvartfinale Norge-Russland: 1.084.000 seere (andel 70,6% i P20-49 og 71,5% i P12+) – dette er nok en ny seerrekord under VM i Tyskland

- på det meste fulgte 1.311.000 seere kampen på TV 2

22-nyhetene: 741.000 seere (andel 54% i P20-49 og 55,9% i P12+)

Sportsnyhetene: 531.000 seere (andel 37,6% i P20-49 og 44,5% i P12+)

a-ha Unplugged: 215.000 seere (andel 19,8% i P20-49 og 25% i P12+)

Seertall VM så langt:

02.12.2017: Norge – Ungarn: 712.000 seere