1200 idrettsungdommer møtes til idrettsfest på Lillehammer

20.4.2017 15:22 | Norges idrettsforbund

Helgen 21.- 23. april møtes 1200 idrettsungdommer fra hele landet til idrettsglede, fellesskap og gjensidig inspirasjon på Lillehammer. Norgesmesterskap for juniorer samler hele 14 ulike idretter på årets utgave av Ungdomslekene.

Foto: Cathrine Dokken

Idrettspresident Tom Tvedt sier toppidrett for ungdommer i Norge handler om å lære av hverandre, om å dele og om å bli inspirert.

- Gjennom å gjøre dette sammen, blir 14 arrangementer som hver for seg kanskje ikke er så interessante for mange – utover deltakere, foreldre og en hard kjerne interesserte – noe mye mer. Plutselig blir et lite arrangement en stor idrettsfest. Plutselig blir et lite arrangement en viktig og integrert del av noe større, sier Tom Tvedt.

Idrettspresidenten tror Ungdomslekene på Lillehammer bidrar til stolthet, oppmerksomhet og inspirasjon for alle.
- Jeg har lenge ivret for at man skal samle krefter om selve idretten.  Vi kan bli bedre til å organisere selve tilretteleggingen felles. Vi kan bli bedre til å administrere idretten felles.  Støttefunksjoner kan samles. Det gjelder i det daglige og det gjelder for arrangementer, sier Tvedt.

Gratis åpningsshow
Velkommen gratis til åpningsshow fredag 21. april kl. 20.00 i Kristins Hall med Markus Bailey og kjente lokale artister.

Arrangør er særforbundsalliansen; badminton, basketball, biljard, boksing, bordtennis, bowling, bueskyting, dans, innebandy, klatring, fekting (lacrosse er ikke med), skyting, studentidrett, turn og vannski.

Følg Ungdomslekene 21.-23. april på Lillehammer direkte på: https://www.facebook.com/nestegenerasjontv

Les mer på www.ungdomslekene.no

Foto: Cathrine Dokken